چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۴۱۱
گزارشگر : ایده ایده
(بازنشر)امام جماعت مسجد مهدیه:

خادم افتخاری محدود به افراد خاص نیست

آیت‌الله قائنی گفت: نابراین نباید خادم افتخاری مساجد را به افراد خاصی محدود کرد که با طی مراحلی و تکمیل فرم‌هایی، خادم مسجدی می‌شوند.

(چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷) ۱۰:۱۵
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیت‌الله مرتضی قائنی؛ امام جماعت مسجد مهدیه در گفت‌و‌گو با شبستان، گفت: من در انتخابات، صرفا مردم را به شرکت گسترده در انتخابات دعوت کردم و اجازه ندادم که مسجد مهدیه، مرکز فعالیت به نفع یا به ضرر نامزد یا جریان خاص سیاسی شود.

وی خاطرنشان کرد: ورود مساجد به بحث‌های سیاسی با رویکرد دفاع از شخص یا جریانی خاص، برخلاف شأنیت، قدسیت و کرامت آن‌ها است و درگیر کردن مساجد به رقابت‌های انتخاباتی با رویکرد غیرمستقل، ضربات سهمگینی به تکریم و جایگاه ارزشمند آن‌ها وارد می‌آورد.

نباید خادم افتخاری را محدود به افرادی خاص کرد

امام جماعت مسجد مهدیه در ادامه درباره شعار امسالِ دهه تکریم و غبارروبی مساجد «من خادم افتخاری مسجدمون هستم» بیان کرد: هر فردی حتی با برداشتن یک تکه زباله از محیط مساجد، می‌تواند خادم آن‌ها باشد، بنابراین نباید خادم افتخاری مساجد را به افراد خاصی محدود کرد که با طی مراحلی و تکمیل فرم‌هایی، خادم مسجدی می‌شوند.
 
آیت‌الله قائنی افزود: فعالیت افراد به عنوان خادم افتخاری این فایده را دارد که مردم، احساس می‌کنند فرصت خدمت به نهادهای دینی و شعائر الهی را دارند، همانطور که همین مردم در مناسبت‌های مختلف، بی‌هیچ چشمداشتی و با انگیزه و شوق بسیار برای انجام برنامه‌های مختلف پیشقدم می‌شوند.

دین، منعی برای حضور بانوان در مساجد ندارد

تولیت حوزه علمیه مهدیه با بیان اینکه امکانات مساجد باید موجب تشویق یکسان بانوان و مردان برای حضور در خانه‌های خدا شوند، اضافه کرد: ما در مسجد مهدیه به دلیل بافت تجاری آن از نعمت وجود بانوان محروم هستیم.

 یادآور می‌شود؛ مسجد مهدیه در تهران، میدان شوش، ابتدای خیابان فداییان اسلام واقع شده است.

(چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷) ۱۰:۱۵
https://news.masjed.ir/u/hvx
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید