چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۷
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۱۲۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
با پرونده‌ای ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی؛

شماره جدید ماهنامه مسجد منتشر شد

شماره 191 ماهنامه فرهنگی، آموزشی و ترویجی مسجد با آثار و گفتاری از حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام نوری، دکتر فرید براتی و مرحوم سید جعفر شهیدی منتشر شد.

(چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد، شماره جدید ماهنامه مسجد به صاحب امتیازی مرکز رسیدگی به امور مساجد و همت معاونت فرهنگی و سردبیری محمد صادق منتظری منتشر شد.

در شماره جدید ماهنامه مسجد می‌خوانید؛

پیشخوان

«زمین وارث دیگری دارد»؛ عنوان یادداشتی است که به بررسی ابزارهای مبارزه با استکبار و جایگاه شناسی تقسیم بندی نوین جهان می‌پردازد. این بخش حاوی مطالب و گفتگوهایی پیرامون شناخت استکبار و استکبار ستیزی از دید قرآن و اسلام است که در قالب میزگرد آمده است. همچنین در این باب گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین یوسفی حوزه علمیه انجام شده است. یوسفی در گفتگوی خود بارزترین نمود قیام‌های ضد استکباری و ضد استعماری را قیام امام خمینی(ره) بیان می‌کند و معتقد است که این قیام باعث براندازی نظام شاهنشاهی و تحول عظیم در جهان شد.

 

قلم های مغرور

«قلم های مغرور» به نگاه مستکبرانه غربی ها در چارچوب سفرنامه های غربی از جمله سرجان ملکم مامور سیاسی انگلستان در ایران و نویسنده کتاب تاریخ ایران پرداخته است.نگاهی که از منظر تحقیر ایران عهد قاجار و پهلوی شکل گرفته است.

 

ماهنامه  مسجد2

 

سالگرد رحلت امام جماعت فقید مسجد جلیلی تهران

در این بخش همچنین به مناسبت تقارن با سالگرد رحلت امام جماعت فقید مسجد جلیلی تهران، آیت الله محمدرضا مهدوی‌کنی، مختصری از زندگی نامه و فعالیت ایشان گنجانده شده است.

 

با پای پیاده بر جاده حضور قدم بزن

شماره جدید مسجد، مقارن شد با ماه صفر و پیاده‌روی اربعین حسینی که حال و هوای این نشریه را حسینی کرد. گفتاری از حجت الاسلام و المسلمین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه با عنوان«با پای پیاده بر جاده حضور قدم بزن» در باب اهمیت و فضیلت پیاده‌روی اربعین در قالب تحلیل ماه آمده است.

 

از چهل تا بی‌نهایت

«از چهل تا بی‌نهایت» عنوان یادداشتی است که به قلم مهدی رزاقی طالقانی مؤلف و پژوهشگر تاریخی نوشته شده است. از چهل تا بی‌نهایت جستاری است در آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی. طالقانی در یادداشت خود به پیشینه پیاده‌روی اربعین پرداخته و آثار جنبش اجتماعی را بررسی کرده است. وی در این یادداشت اربعین را بازخوانی واقعه عاشورا معرفی می‌کند.

 

جای خالی یک امام جماعت

«جای خالی یک امام جماعت» گزارشی از حال و هوای مسجد باب الحوائج و اهالی آن، سه سال پس از درگذشت حجت الاسلام و المسلمین زیدالله نصیری است. گزارشی که به نقش وی در ساخت مسجد و اهمیت به مردم و اهالی از سوی آن مرحوم، می‌پردازد. مرحوم نصیری در مسجد برای بانوان کلاس های احکام و قرآن برگزار می‌کرد که از شاخض‌های رفتار ایشان در مسجد بود.

 

در بحث آموزش به ائمه جماعات، پیشرو هستیم

حجت الاسلام نوری معاون آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در مصاحبه با شماره جدید ماهنامه مسجد گفت: در بحث آموزش به ائمه جماعات پیشرو هستیم. امام جماعتی که از لحاظ تحصیل، رتبه بالاتر داشته باشد، از نظر دینی و روانشناسی و سایر امور، خدمت رسانی بهتری خواهد داشت. امام جماعتی که در همه شاخصه های دانش و توانایی علمی داشته باشد، ضمن خدمت رسانی بهتر و با دست و پرتر خلاء و شبهات را حل می‌کند.

 

با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری، تقدیر از ائمه جماعات با یاد و عطر شهدا و خانوداه ایشان

نخستین همایش تجلیل از ائمه جماعات که با حضور ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری انجام شد.

 

مشاوره ارشادی نیازمند تخصص است

دکتر فرید براتی در گفتگوی خود با ماهنامه مسجد گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت های مسجد همواره دغدغه روحانیون و ائمه جماعات است.

(چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۴:۲۷
https://news.masjed.ir/u/ngt
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید