چهارشنبه / ۱ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۷۳۸
گزارشگر : ایده ایده

آزادسازی زندانیان بدهکار به همت مسجد جوادالائمه(ع) شهر ری

حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در میان نیازمندان به همت گروه جهادی مسجد جواد الائمه(ع) گفت: به کمک خیرین تعدادی زندانی بدهکار آزاد وبرای جوانان در شرف ازدواج جهیزیه تهیه شده است.

(چهارشنبه ۱ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۱۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از شبستان؛ مساجد مردمی‏ ترین پایگاه ارتباط با خدا در روی زمین هستند و همواره به عنوان مدرسه تزکیه و تعلیم دانش،زمینه ساز رشد و تعالی انسان‏ های خداجو و پناهگاه همیشگی بندگان خدا بوده اند. این خانه های خدا، بهشتی هستند که مردم در آنجا فراغ از روزمرگی ها طعم شیرین ارتباط با خدا را می چشند و مشکلات روزمره شان را آنجا پیگیری می کنند.

 

در سلسله گزارش‌های «همنامان نور» مساجدی که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق دریابیم آن مساجد در پرتو ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشا چه برکاتی هستند. به مناسبت 30 ذی القعده مصادف با سالروز شهادت امام جواد(ع) با حجت الاسلام «محمد اکرمی»، امام جماعت مسجد امام جماعت مسجد جوادالائمه(ع) شهرری پیرامون فعالیت های خیرخواهانه و جهادی این مسجد گفت و گویی ترتیب دادیم که در ادامه مشروح این گفت و گو را می خوانید:

 

رویکردها و برنامه های مسجد جوادالائمه(ع) شهرری در خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان در بحران کرونا در چه محورهایی بوده است؟

 با شیوع ویروس کرونا فعالین مسجد جواد الائمه(ع)  با تاسی به امام جواد(ع) کمک رسانی به مردم را در چند محوربرنامه ریزی کردند.در ابتدای بحران کرونا گروه جهادی این مسجد در منطقه پلدختر مشغول به خدمت رسانی به سیلزدگان این منطقه و در حال ساخت یک باب منزل با بهترین امکانات برای یک خانواده نیازمند بودند که پس از اتمام پروژه ساخت این منزل برای این خانواده نیازمند، بلافاصله به تهران اعزام و با تشکیل گروه جهادی در مسجد برای مبارزه با کرونا وارد عمل شدند.در بحث کمک های مومنانه، علاوه بر کمک رسانی به 60 خانواده نیازمند تحت پوشش مسجد 400 بسته سبد معیشتی در تهران و قم در میان نیازمندان توزیع شد.

 

فعالیت های مسجد در مورد آزادسازی زندانیان بدهکار برایمان توضیحاتی بفرمایید؟

آزادسازی تعدادی از زندانیان بدهکار هم یکی دیگر از اقداماتی بود که توسط فعالین و خیرین این مسجد انجام شد، زیرا که ضرورت دارد که به جای توزیع بسته های غذایی در میان نیازمندان و خانواده هایی که سرپرستشان در زندان است، آزادسازی خود زندانیان بدهکار مورد توجه قرار گیرد، ما این موضوع را در مسجد مورد توجه قرار دادیم و درهمین راستا سه زندانی بدهکار را با کمک خیرین آزاد کردیم تا به آغوش خانواده هایشان باز گردند.

 

 در زمینه تولید و توزیع ماسک واقلام بهداشتی  مسجد جواد الائمه(ع) چه اقداماتی انجام داده است؟

به همت فعالین مسجد بیش از 100 هزار ماسک و همچنین قریب به 20 هزار گان تهیه و تولید و در بیمارستان ها و مراکز درمانی توزیع شد و بیش از سه هزار بسته مواد ضدعفونی و بهداشتی هم در میان خانواده های نیازمند در مناسبت های مذهبی توزیع شد.یک هزار بسته مواد شوینده نیزبه خانواده های نیازمند اهدا شد.

 

 

 یکی  ازاقدامات و ابتکارات جالب مسجد جواد الائمه(ع) در شرایط بحران کرونا پرداخت اجاره بهای عقب افتاده مستاجرین بوده است در مورد این اقدام توضیح بفرمایید؟

یکی از اقدامات قابل توجه که با مشارکت خیرین مسجد جواد الائمه(ع) در بحران کرونا صورت گرفت،پرداخت اجاره بهای عقب افتاده منازل تعدادی از خانواده های نیازمند در تهران و قم بود، به طوری که   60 میلیون تومان کمک در این زمینه جمع آوری و به صاحب خانه های این مستاجران پرداخت شد.اقدام جالب دیگری که در مسجد صورت گرفت این بود که به افراد خیر و کسانی که تمایل داشتند وقفی را انجام دهند گفته شد که وقفشان را به صورت وام به نیازمندان ارایه دهند. خوشبختانه این اقدام با استقبال گسترده واقفین و خیرین مواجه شد و بیش از 200 میلیون تومان وام وقف به نیازمندان اعطا شد تا بدون هیچ درصد سودی وامشان را پرداخت کنند.

 

همچنین خیرین مسجد در تهیه جهیزیه برای جوانان در شرف ازدواج نیز همکاری دارند به گونه ای که به همت این خیرین تاکنون به چند جوان نیازمند در شرف ازدواج کمک شده است.

 

اشاره فرمودید فعالیت های خیرانه ومومنانه درمسجد جواد الائمه(ع) به همت گروه جهادی موکب الجواد(ع) انجام می شود، تاسیس این موکب در چه زمانی بوده و دیگر اقداماتی که توسط این گروه جهادی انجام شده در چه محورهایی بوده است؟

موکب  الجواد(ع) از شش سال قبل در مسجد جواد الائمه(ع) شهرری با حضور 100 خادم که 60 نفر آنها در فعالیت های جهادی مشارکت گسترده ای دارند، تاسیس شده است.

در ابتدای تاسیس این موکب در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در کربلا به زائران حسینی خدمت رسانی می کرد، اما در سیل استان خوزستان وقتی شهید سلیمانی از موکب های اربعین خواست که فعالیت هایشان را در جهت خدمت رسانی به مردم سیل زده ونیازمند این استان سوق دهند، گروه جهادی موکب الجواد(ع) در این شهر موکبی برپا کرد و روزانه سه تا پنج هزار بسته غذایی در میان خانواده های سیل زده توزیع می کردیم و از زمان تاکنون نیز در طول سال به صورت مستمر در بحث خدمت رسانی به نیازمندان و محرومین مناطق مختلف کشور مشغول به فعالیت هستیم. به طوری که اخیرا این گروه جهادی اقدام به مرمت و نوسازی منزل یک مادر شهید کرد.

 همچنین در زلزله ای که در بخشی از استان قم در اواخر سال 98 آمد به همت این گروه جهادی تعدادی منزل تخریب شده بازسازی و مرمت شد.

از دیگر اقدامات گروههای جهادی موکب الجواد(ع) ساخت منزل برای یک خانواده نیازمند در استان لرستان بود که این منزل درطول مدت 35 روز ساخته و با امکانات کامل به صاحب آن تحویل داده شد.

 

پایان پیام/
(چهارشنبه ۱ اَمرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۱۲
https://news.masjed.ir/u/jay
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید