یکشنبه / ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۴
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۹۰۳
گزارشگر : ایده ایده

رونمایی از ساختار جدید پایگاه تخصصی مسجد

مراسم رونمایی از ساختار جدید تارنمای پایگاه تخصصی مسجد برگزار شد. ​

(یکشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۲۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم رونمایی از تارنمای جدید پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد صبح روز یکشنبه ۱۲ مردادماه 98 با حضور حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده رئیس، حجت الاسلام ذاکر معاون فرهنگی ـ اجتماعی ، سجاد اسم حسینی مدیر پایگاه تخصصی مسجد و مدیران ۱۸ نواحی این مرکز برگزار شد.

 

رونمایی از ساختار جدید پایگاه تخصصی مسجد

ضرورت استفاده از فناوری های نو در زمینه تبلیغ دین
 
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در در مراسم رونمایی از ساختار جدید سایت مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: هدف از تأسیس و تغییر این پایگاه تعامل بیشتر با اهالی مسجد است و به این منظور در تمامی مناسبت‌های دینی و انقلابی، برروی این سایت محتوا بارگذاری خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در طراحی جدید پوسته سایت (www.masjed.ir) تلاش شده است تا قابلیت‌های سایت‌های برتر کشور مد نظر قرار داده شود، تصریح کرد: با تعامل با نیروهای مسجدی طراحی این سایت با کم‌ترین هزینه برای مرکز انجام شد.
 

حجت الاسلام والمسلمین «حجت الله ذاکر»  با تاکید بر  ضرورت استفاده از فناوری های نو در زمینه تبلیغ دین  گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد بر همین اساس اقدام به طراحی ساختار  جدید سایت خود با استفاده از دانش و فناوری های روز کرده است.


معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: بسته های محتوایی و فرهنگی مرتبط با مناسبت های دینی و انقلابی به صورت مستمر در سایت جدید این مرکز بارگزاری می‌شود تا مورد استفاده مساجد و مسجدی ها قرار گیرد.


وی اضافه کرد: مسجدیار، سیمای مسجد و یادداشت مسجدی ها از جمله قابلیت های سایت جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد است که در این زمینه آمادگی داریم از ابتکارات، محصولات و نوآوری های ائمه جماعات و سایر کارگزاران مسجدی استفاده کنیم.


ذاکر تاکید کرد: سایت مرکز رسیدگی به امور مساجد به روز ترین سایت در میان پایگاه های اطلاع رسانی دستگاه های فرهنگی ـ تبلیغی کشور است. ما به صورت دائم امکانات این سایت را به روز رسانی خواهیم کرد.

 

رونمایی از ساختار جدید پایگاه تخصصی مسجد


مسجد یک نهاد اجتماعی قدرتمند

 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه در مساجد ظرفیت‌ها و نیروهای بسیار مستعدی وجود دارند، افزود: اگر یک مسجد قدر توانمندی‌های خود را بداند، در حوزه خدمات اجتماعی برابر با یک وزارتخانه امکان فعالیت و ارائه خدمات دارد. هم‌اکنون نیز مساجدی با همین توانایی در تهران در حال فعالیت هستند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه هیچ نهادی در کشور همچون مسجد برخوردار از نیروی انسانی مستعد و محتوای فاخر نیست، گفت: بیش از ۲ هزار امام جماعت امروزه در مساجد تهران مشغول به فعالیت هستند.
 
وی از ارائه فراخوان ایده‌های مسجدی با همکاری رسانه ملی خبرداد و گفت: در این طرح بناست ایده‌های موفق مسجدی جمع‌آوری و داوری شود و در نهایت ایده‌های برتر در یک برنامه تلویزیونی معرفی شوند.


مسابقه بزرگ غدیر برای اهالی مسجد 


حجت الاسلام ذاکر با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده این مرکز برای دهه ولایت و امامت تصریح کرد: مسابقه بزرگ غدیر برای عموم اهالی مسجد در این دهه براساس کتاب تالیف شده برگرفته از ۵ آیه مرتبط با موضوع امامت امام علی(ع) برگزار خواهد شد که نسخه الکترونیکی این کتاب به زودی برروی پایگاه مسجد بارگذاری خواهد شد و بناست در این مسابقه به ۱۱۰ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اعزام ۳۰ مبلغ تخصصی موضوع امامت به مساجد تهران افزود: این مبلغان متخصص در موضوع امامت و ولایت هستند که در مساجد حضور پیدا می‌کنند و به تبلیغ و پاسخگویی به سوالات حوزه امامت می‌پردازند.
 
وی از برنامه‌ریزی جهت آموزش ائمه جماعت مسجد به منظور توانمندی در عرصه روایتگری موضوع غدیر خبرداد و تصریح کرد: به همین مناست طی یک دوره آموزشی یک روزه، روایتگری غدیر براساس نرم‌افزار چندرسانه‌ای تولید شده موسسه امامت به ائمه جماعت علاقه‌مند آموزش داده شود تا این بزرگواران بتوانند براساس ۵ روایت اثبات کننده موضوع ولایت، طی ۵ روز در مسجد به سخنرانی بپردازند.
 
ذاکر در پایان خاطرنشان کرد: هر یک از ائمه جماعت که علاقه‌مند به کسب آموزش‌های تخصصی در موضوعات امامت، مهدویت و ... باشند می‌توانند با معرفی این مرکز این آموزش‌ها را اخذ کنند که براین اساس هر ناحیه امور مساجد، می‌تواند ائمه جماعت و روحانیون خوش‌فکر و برخوردار از روحیه جوانی خود را برای این امر به مرکز معرفی کند.
 

تصاویر این رویداد را در آلبوم زیر ببینید

(یکشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۲۴
https://news.masjed.ir/u/jsp
رونمایی از ساختار جدید پایگاه تخصصی مسجد
رونمایی از ساختار جدید پایگاه تخصصی مسجد
رونمایی از ساختار جدید پایگاه تخصصی مسجد
رونمایی از ساختار جدید پایگاه تخصصی مسجد
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید