شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۶۵۵
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد امام‌سجاد(ع):

ارتقای بینش اعتقادی، هدف مساجد در مناسبت‌های دینی

میرسجادی گفت: هدف مساجد از برگزاری برنامه در مناسبت‌های دینی، صرف برگزاری یک مراسم نباشد بلکه ارتقای دانش دینی و اطلاعات قرآنی و روایی مردم را دنبال کنند.

(شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۴۹
حجت الاسلام «سیدعلی میرسجادی» در گفت‌و‌گو با شبستان با بیان اینکه برخی از مساجد کشور با وجود همه دسیسه های دشمنان اسلام و سوء مدیریت برخی از مدیران، همچنان پویا هستند، گفت: این گونه از مساجد موفقیت خود را مدیون اخلاص و اخلاق حسنه ائمه جماعات، خادمان، اعضای هیات امنا و سایر فعالان مسجدی هستند و همین خصایص، می تواند الگوی سایر مساجد در جذب مردم باشد.
 
امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) افزود: عموم مساجدی که یک امام جماعت با سابقه دارند، موفق هستند زیرا اخلاق خوب، صبر، مردم داری و سواد بالای دینی و حوزوی آن روحانی موجب ایجاد پیوندی حسنه میان نمازگزاران و ائمه جماعات شده است. در واقع مسجدداری یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا است که صبری تمام نشدنی می‌طلبد.
 
میرسجادی گفت: برخی از ستایشگران جامعه مداحان تهران، از جمله سید حسن احمدی، به صورت هفتگی، در مسجد امام سجاد (ع) برنامه برگزار می کنند.

 

امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) اضافه کرد: بزرگترین مراسم در اعیاد مذهبی و ایام ولادت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سایر بزرگان دین در این مسجد، در شب میلاد حضرت سیدالساجدین(ع) برگزار می شود و ما سعی داریم این مراسم موجب تقویت باورهای دینی مردم شود.
 
وی خاطرنشان کرد: هدف مساجد از برگزاری برنامه در مناسبت های دینی، صرفاً برگزاری یک مراسم نباشد بلکه ارتقای دانش دینی و اطلاعات قرآنی و روایی مردم را دنبال کنند تا به این صورت گروه های بیشتری از افراد به ویژه جوانان به مساجد و به تبع آن به معارف دینی جذب شوند.
 
یادآور می شود، مسجد امام سجاد (ع) در تهران، خیابان ری، چهار راه صفاری، واقع شده است.    
 
 
(شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۴۹
https://news.masjed.ir/u/pp8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید