سه شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۱:۰۵
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۴۴۳۱
گزارشگر : محسن عزیزی

دو تن از قربانیان حمله مسلحانه به مسجد کبک، مدال شجاعت دریافت کردند

دو مسلمان که یکی از آن ها فلج شده و دیگری جان خود را در حمله مسلحانه به مسجد کبک از دست داده بود، روز گذشته طی مراسمی مدال شجاعت دریافت کردند.

(سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷) ۲۱:۰۵
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، دو تن از نجات یافتگان حمله مسلحانه به مسجد کبک کانادا در ژانویه 2017، روز گذشته به خاطر شجاعت شان مدال دریافت کردند.

ایمان دربالی یکی از 8 تن از دریافت کنندگان مدال شجات از دولت ایالتی کبک می باشد. "دربالی" که در حمله مسلحانه به مسجد کبک مورد اصابت 7 گلوله قرار گرفت، خودش را به خطر انداخت تا حواس مهاجم تیرانداز را پرت کرده و جان دیگر نمازگزاران را نجات دهد. وی از ناحیه کمر به پایین فلج شده و هم اکنون برای رفت و آمد از ویلچر استفاده می کند.

دربالی به سخنان نخست وزیر کبک را که گفته بود اسلام هراسی در این استان وجود ندارد اعتراض کرد.

سونیا لبل وزیر دادگستری کبک ضمن ارائه مدال به دربالی، از شجاعت و فداکاری این فرد مسلمان قدردانی کرد، در عین حال مدعی شد که در حال حاضر اسلام هراسی در استان کبک کانادا رواج ندارد. و از گفته های لاگوت نخست وزیر کبک که اسلام هراسی در استان را زیر سئوال برده بود حمایت کرد.

 

در این مراسم که روز گذشته برگزار شد مدالی نیز به عزالدین سوفیان داده شد که یکی از 6 قربانی مسجد کبک می باشد و در حمله مسلحانه جان خود را از دست داد. این مسلمان 57  ساله موفق شد برای چند ثانیه فرد مهاجم را متوقف ساخته و با او درگیر شود، اما وی با شلیک گلوله عزالدین را به قتل رساند.

سعید سوفیان برادرزاده قربانی گفت: عمویم تلاش خودش را کرد تا از وقوع کشتار جلوگیری کند. و متاسفانه به گونه ای که او انتظارش را داشت به پایان نرسید.

 
 
(سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷) ۲۱:۰۵
https://news.masjed.ir/u/kc8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید