جمعه / ۲۵ آبان ۱۳۹۷ / ۰۰:۲۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۳۶۸۰
گزارشگر : محسن عزیزی

برگزاری جشنواره بین‌المللی میلاد النبی(ص) در تونس

به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت رسول اکرم(ص)، جشنواره بین‌المللی میلاد النبی(ص) در شهر قیروان تونس برگزار می‌شود.

(جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷) ۰۰:۲۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، این جشنواره بین‌المللی از امروز، ۲۴ آبان ماه تا ۲۹ آبان با حضور میهمانان و هنرمندانی از کشورهای عربی برگزار خواهد شد.

این جشنواره دومین جشنواره بین‌المللی است که به مناسبت ولادت پیامبر اسلام(ص) و توسط انجمن بزرگداشت میلادالنبی(ص) قیروان و با همکاری وزارت امور دینی، وزارت فرهنگ و وزارت گردشگری تونس در شهر قیروان، آغاز به کار می‌کند.

جشنواره پنج‌روزه میلاد النبی‌(ص) شامل برنامه‌هایی همچون اجرای سرودهای روحانی و  موسیقی صوفی، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه کتاب، نشست‌های علمی، عرضه آثار اسلامی و برگزاری مسابقات نقاشی و ورزشی برای جوانان، نوجوانان و کودکان است.

به همین مناسبت اداره جشنواره میلاد النبی روز سه‌شنبه بیست‌ودوم آبان‌ماه در خیابان اصلی پایتخت تونس، مراسمی را برای معرفی، تبلیغ و همچنین آمادگی در راستای برگزاری این جشنواره برگزار کرد.

در این مراسم یک‌ روزه ضمن اجرای نمایش توسط گروه‌های هنری، صنایع دستی و انواع غذاهای قیروان در معرض دید علاقمندان و حاضران قرار گرفت. از دیگر برنامه‌های این روز نواختن آهنگ‌های محلی، مراسم رقص سنتی و اسب سواری بود.

محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی ایران در تونس به دعوت از مسئولان برگزارکننده این برنامه، در این مراسم حاضر شد و با برخی هنرمندان و مجریان جشنواره گفت‌وگو کرد.

گفتنی است؛ برگزاری مراسم میلادالنبی‌(ص) در تونس یکی از مهم‌ترین آیین‌های‌ دینی و سنتی مردم تونس است و آنها به دلیل عشق و علاقه به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، ایام ولادت پیامبر(ص) را جشن می‌گیرند و این جشن با حضور رئیس جمهور، مسئولان دولتی و بعضی از میهمانان خارجی برگزار می‌شود.

(جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷) ۰۰:۲۹
https://news.masjed.ir/u/m44
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید