چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۴۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۲۵۹
گزارشگر : ایده ایده
معاون مسافری راه‌آهن تشریح کرد:

برنامه جابجایی زائران اربعین از طریق راه‌آهن

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه امسال زائران می‌توانند از تهران تا مهران از قطار استفاده کنند، گفت: 160 رام قطار تهران – مهران برای جابجایی زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

(چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷) ۱۴:۴۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایلنا، میرحسن موسوی در نشست خبری روز گذشته با اشاره به جزئیات تمهیدات پیش‌بینی شده برای برگزاری سفرهای اربعین از طریق راه‌آهن اظهار داشت: امسال از طریق حمل و نقل ترکیبی زائران ایام اربعین جابجا خواهند شد.

وی تاکید کرد:‌ از تهران تا مهران با قطار این سفر انجام خواهد شد و از مهران تا نجف از طریق اتوبوس زائران جابجا می‌شوند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: اتوبوس‌های مورد نظر چارتر شده‌اند و مسافران به محض پیاده شدن از قطار به سمت اتوبوس‌های مشخص هدایت می‌شوند و از آن طریق در نجف تردد خواهند داشت.

موسوی گفت: بنابراین از طریق حمل و نقل ترکیبی مسافران از تهران تا مهران جابجا می‌شوند و در صورت علاقمندی می‌توانند از اتوبوس‌های چارتری  تا مقصد نجف استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای این ایام 280 هزار صندلی ریلی در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته که ظرفیت 221 هزار صندلی بود افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون مسافری راه‌آهن درباره قیمت‌های پیش بینی شده برای قطارهای تهران – خرمشهر و تهران – کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اینکه قطارها چهار تخته، شش تخته و سالنی هستند قیمت‌های متفاوتی دارند که مردم می‌توانند با شماره تماس 5149 - 021 از جزئیات قیمت‌ها مطلع شوند.

وی درباره قیمت بلیت مهران تا نجف در مسیر رفت و قیمت اتوبوس کربلا تا مهران در مسیر برگشت اظهار داشت:‌ این قیمت‌ها بر اساس دلار خواهد بود و هنوز قیمت نهایی مشخص نشده است و در حال رایزنی هستیم.

وی ادامه داد: قطار تهران – کرمانشاه برای اولین بار است که امسال شروع به کار می‌کند و سال گذشته وجود نداشته تا قیمتی برای آن از گذشته مشخص شده باشد اما در مسیر تهران – خرمشهر هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه 160 رام قطار برای ایام اربعین از مبدا تهران در نظر گرفته‌ایم، گفت: تمام قطارهای فوق‌العاده در نظر گرفته شده به مقصد مهران از مبدا تهران هستند و علاقمندان می‌توانند از شهرهای دیگر خود را به تهران برسانند تا از این قطارها استفاده کنند.

موسوی تاکید کرد: هنوز هم قیمت بلیت قطار نسبت به سایر شقوق حمل و نقل پایین است اما ما امسال در ارائه لوکوموتیو به شرکت‌های مسافری 50 درصد تخفیف دادیم تا قیمت تمام شده بلیت هم برای مسافران کاهش پیدا کند.

موسوی همچنین با اشاره به عملکرد شش ماهه راه‌آهن اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال 13 میلیلون و 800 هزار مسافر از طریق شبکه ریلی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 10 درصدی داشت.

وی افزود: ‌همچنین از این تعداد 10 میلیون و 739 هزار نفر در خطوط ریلی بین شهری جابجا شدند و 3 میلیون و 100 هزار نفر هم در قطارهای حومه‌ای تردد داشتند.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد:‌ در قطارهای بین‌شهری شاهد رشد 11 درصدی جابجایی مسافران و در قطارهای حومه‌ای شاهد رشد 7 درصدی جابجایی مسافران بوده‌ایم.

موسوی درباره میزان تاخیر در حرکت قطارها هم گفت:‌ میانگین تاخیر حرکت قطارهای مسافری از مبدا زیر 30 ثانیه و میانگین تاخیر حرکت قطار از مبدا تا مقصد یعنی کل مسیر زیر 30 دقیقه بوده است.

وی همچنین از رتبه‌بندی قطارهای مسافری خبر داد و گفت: ‌از زمستان امسال قطارها بر اساس رتبه‌بندی باید نسبت به فروش بلیت خود اقدام کنند یعنی در هنگام فروش بلیت، مسافر می‌داند این قطار با چه رتبه‌ای و چه خدماتی و با چه کیفیتی بلیت خود را به فروش می‌رساند.

موسوی همچنین از پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری آبانماه از 21 مهرماه خبر داد و گفت:‌ از 21 مهرماه پیش فروش بلیت قطارهای آبانماه آغاز خواهد شد که ایام 28 صفر در این بازه زمانی است و مردم می‌توانند از 10 صبح 21 مهرماه از طریق اینترنت و یا مراجعه به مراکز مجاز فروش نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

انتهای پیام/

(چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷) ۱۴:۴۱
https://news.masjed.ir/u/l6d
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید