یکشنبه / ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۲۷۳۱
گزارشگر : ایده ایده
کاظمی:

مسابقات قرآن، منافاتی با مأموریت اصلی آموزش و پرورش ندارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برپایی مسابقات قرآن، منافاتی با مأموریت اصلی آموزش و پرورش ندارد، گفت: باید در این زمینه حتی آموزش و پرورش را تشویق کرد که علاوه بر برنامه دروس رسمی قرآن، این حرکت ارزشمند را نیز انجام می‌دهد.

(یکشنبه ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۳۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، درباره فوق‌ برنامه‌هایی که از سوی این وزارتخانه برای تربیت قاریان و حافظان دانش‌آموز اجرا می‌شود، گفت: آموزش و پرورش دو مأموریت دارد که مأموریت اصلی آن توسعه آموزش عمومی قرآن است.

 

وی ادامه داد: این مأموریت به بخش آموزش وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است به این معنا که معاونان آموزشی در برنامه رسمی‌، یکی از مأموریت‌هایشان آموزش عمومی قرآن است، لذا به ازای هر پایه‌ای، سه ساعت درس برای آموزش عمومی در نظر گرفته‌ و کتاب تدوین کرده‌اند.

 

کاظمی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مازاد بر توسعه آموزش عمومی قرآن پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را در نظر دارد، عنوان کرد: این امر با رویکرد قرآنی انجام می‌شود و دارای ثمراتی است، ازجمله کشف استعدادهای قرآنی با ایجاد بهترین بسترها همانند برپایی مسابقات قرآن که این رقابت‌ها، توانمندی، اعتماد به نفس، کسب تجربه و تعامل و آشنایی با چهره‌های قرآنی را حاصل می‌کند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این بهترین حرکت برای توسعه و تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن در فضای عمومی جامعه است. چگونه می‌توانیم فضایی را ایجاد کنیم که مردم از استماع قرآن لذت ببرند که این در گرو همین مسابقات قرآن است. هنگامی که دانش‌آموز با قرارگیری بر روی جایگاه به تلاوت آیات نورانی کلام وحی می‌پردازد، همه لذت می‌برند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری مسابقات قرآن جزء وظایف وزارت آموزش و پرورس است؟ بیان کرد: برپایی مسابقات قرآن، منافاتی با مأموریت اصلی آموزش و پرورش ندارد و حال آنکه در کنار آن نیز معاونان آموزشی فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

 

کاظمی با تأکید بر اینکه حوزه معاونت پرورشی مسئولیت پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان را خارج از دروس رسمی مدرسه دارد، اظهار کرد: باید در این زمینه، آموزش و پرورش را تشویق کرد که علاوه بر برنامه دروس رسمی قرآن، این حرکت ارزشمند را نیز به عنوان پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و کشف استعدادهای جدید قرآنی انجام دهد.

 

وی بیان کرد: لذا معاونت پرورشی کاری مازاد بر آموزش عمومی قرآن و تقویت این امر و کشف استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان که در زمینه آموزش عمومی قرآن زمینه بروز و ظهور نداشته‌اند، عهده‌دار است و این امر مکمل آموزش عمومی قرآن است.
انتهای پیام/

(یکشنبه ۱۴ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۳۷
https://news.masjed.ir/u/jv6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید