دوشنبه / ۸ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۶۷۴
گزارشگر : ایده ایده
مدیر مجمع خیرین مسجدساز:

اقامه نماز در ۲ هزار مسجد افزایش یافته است

محمود مظفرگفت: اقامه نماز در ۲ هزار مسجد افزایش یافته است، ضمن اینکه با مدارس هم تعامل قابل توجهی در زمینه توجه و ترغیب به فریضه نماز جماعت و ارتقای نماز دانش‌آموزان داریم و در این زمینه محتواهایی نیز به مدارس ارسال می‌شوند.

(دوشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۱۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، محمود مظفر  در گفت و گو با شبستان گفت: ساخت مسجد در مناطق محروم و پرجمعیت، سادگی و صرف هزینه کم و ارزان با متراژ پایین در اولویت قرار دارد و از بانیان خواسته شده است که به این موارد توجه کنند.

 

وی بیان کرد: مجمع خیرین مسجدساز حتی از کوچکترین کمک‌ها نیز برای ساخت مسجد حمایت می‌کند، زیرا که ترویج مسجدسازی در کشور از برنامه‌ها و سیاست‌های کاری این مجمع است، که در ستاد اقامه نماز به منظور توسعه و فرهنگ مسجد‌سازی تاسیس شده است.

 

مدیرعامل مجمع خیرین مسجدساز کشور با اشاره به اینکه این مجمع در ساخت مساجد استاندارهای خاصی را مدنظر قرار دارد، اظهار کرد: افرادی که  به دنبال مشارکت در این کار خیرباشند، لازم نیست که حتما با سرمایه و مبلغ بالا در این اقدام خیر مشارکت کنند، بلکه میتوانند با سرمایه و هزینه اندک هم در این زمینه مشارکت کنند و با مراجعه به سایت مجمع خیرین مسجدساز و بخش‌های مختلف آن از جمله کمکهای غیرنقدی، پرداخت آنلاین کمکهای نقدی، فروشگاه مسجدساز، سرویسهای بهداشتی و تجهیز و یا خرید قالی و فرش در تامین مخارج مساجد سهیم باشند.

 

مظفر گفت: اگر هر شخصی در هر ماه یک هزار تومان برای ساخت مسجد کمک کند، سالیانه مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مساجد اختصاص پیدا خواهد کرد، کسانی که علاقمند مشارکت در این امر خیر هستند، می‌توانند با وارد کردن شماره # ۲۳ * ۷ * ۷۳۳ * در تلفن همراه خود در این زمینه مشارکت کنند.

 

وی با اشاره به راهاندازی دفتر مجمع خیرین مسجدساز در ۱۰ استان کشور، خاطرنشان کرد: با راهاندازی دفاتر مجمع خیرین مسجدساز در استانها تلاش می کنیم تا با عضویت استانداران و خیرین در آن‌ها وضعیت مساجد استانها را بهبود ببخشیم و در مناطقی که نیاز به ساخت مسجد دارند، نهضت مسجدسازی مورد توجه قرار گیرد.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برنامههای این سازمان در احیای فریضه نماز اول وقت در مساجد، گفت: احیای فریضه نماز صبح در مساجد بر عهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است، اما ستاد اقامه نماز کشور با تشویق و ترغیب دستگاهها و سازمانهای متولی مساجد تلاش می‌کند که موضوع اهتمام به اقامه نماز جماعت و توجه به فریضه نماز صبح در مساجد را مورد توجه قرار دهد.

 

مظفر ادامه داد: در همین راستا اقامه نماز در ۲ هزار مسجد افزایش یافته است، ضمن اینکه با مدارس هم تعامل قابل توجهی در زمینه توجه و ترغیب به فریضه نماز جماعت و ارتقای نماز دانشآموزان داریم و در این زمینه محتواهایی نیز به مدارس ارسال میشوند.

انتهای پیام/

(دوشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۱۰
https://news.masjed.ir/u/mb2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید