شنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۵۶۱
گزارشگر : ایده ایده
حسن خلیل آبادی:

باید مسجد برای حضور جوانان امن شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که جوانان با حضور در مسجد احساس کنند در امن ترین و آزاد ترین مکان کشور شان هستند.

(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۵۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حسن خلیل آبادی در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد، به مناسبت دهه تکریم و غبارروبی مساجد گفت: باید روش‌های جذاب برای جوان‌ها با توجه به نیازهای نسل امروز که با نسل های گذشته متفاوت است در نظر گرفته شود تا آنان به مسجد جذب شوند.

 

وی گفت: ضرورت دارد کارشناسانی در حوزه امور مساجد نیازهای جوانان امروز را احصا کنند چرا که هر دوره و هر نسلی نیازی دارد که باید احصا شده و برنامه ها مطابق با آن برنامه ریزی و اجرا شود.

 

خلیل آبادی با بیان اینکه لزوما نیازهای جوانان مغایر با آموزه‌های دینی نیست؛ افزود: جوان‌ها دوست دارند شاد باشند، جوان‌ها دوست دارند به ورزش بپردازند و جوان‌ها دوست دارند که آزادی عمل و فکر در بیان نظراتشان داشته باشند، بنابراین باید در حوزه‌ مسجد این نیازها توسعه یابد و جوانی که به مسجد می‌آید احساس کند اینجا آزادترین و امن‌ترین جای کشورش برای بیان نظراتش است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید شرایط به گونه ای باشد جوانی که به مسجد می‌آید فکر کند اینجا شاداب‌ترین محلی است برای هیجانات جوانی و برای فعالیت‌های اجتماعی که می‌خواهد انجام بدهد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از مساجد برای فعالیت های ورزشی و آموزشی فضای کافی دارند، افزود: باید شرایط به گونه ای باشد که جوانی که به مسجد می‌آید فکر کند که کارهایی که برای جسمش لازم است مثل ورزش را می تواند در مسجد انجام دهد و آموزش های لازم را دریافت کند.

 

خلیل آبادی با بیان اینکه همه‌ نوع فعالیت‌ما در ابتدای انقلاب در مسجد اینگونه بود؛ گفت: من در مسجد تئاتر اجرا کردم و در مسجد عروسی برگزار کردیم اما اکنون متاسفانه برخی تعصبات خاصی برمساجد سایه افکنده است.

 

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: این چه فلسفه ای است که اکنون خانم‌ها در مساجد پشت‌پرده نگه داشته می شوند و  پشت‌سر مردها هستند و لزوما با یک پرده از هم جدا می‌ شوند، در حالیکه خانم‌ها و آقایان در مکه و مدینه برای اعمال حج در کنار هم هستند؛ مسجد محل ما که از خانه‌ی خدا بالاتر نیست که اینگونه رفتار شود.

 

وی افزود: چه لزومی دارد زن‌ها را ببرند در یک منطقه‌ای از مسجد بنشانند که اصلا هیچ جایی پیدا نیست؛ این موضوع موجب می شود دختران جوان از اینکه بخواهند به مسجد بیایند ناراحت. باشند؛ حتی دخترها و خانم‌ها باید بیایند در مسجد صحبت کنند و نظرات خود را ارائه دهند.

 

خلیل آبادی در ادامه با بیان اینکه گاهی جوان‌ها وارد مسجد می‌شوند و اهالی مسجد نگاه شان به آنها نگاه متفاوتی است، گفت: امکان دارد مدل موی آن جوان یک شکلی است یا لباسش یک شکلی است؛ نباید این افراد را دفع کرد بلکه باید آنها را به مسجد جذب کرد.

 

وی تاکید کرد: همانطور که خدای بزرگ بنده هایش را دوست دارد و بین آنها تفاوتی نمی گذارد، مسجد که خانه خداست باید محل دوستی ها باشد.

 

خلیل آبادی با اشاره به روش های جذب جوانان به مساجد عنوان کرد: باید جوان‌ها با گرایش‌های مختلف در اداره مسجد سهیم باشند و بتوانند نظرات مختلف را در مسجد بیان کنند.

 

وی افزود: عضویت جوانان در هیات امنای مساجد، رسیدگی به امور کتابخانه مسجد، پرداختن به فعالیت های سیاسی بدور از سیاسی کاری توسط جوانان می تواند در جذب آنان به مسجد و حضورشان در این مکان موثر باشد.

   

انتهای پیام/

(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۵۶
https://news.masjed.ir/u/h0a
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید