چهارشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۴
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۲۷۷
گزارشگر : ایده ایده
قهرمان کشتی فرنگی جهان:

با دعای مردم در مساجد، قهرمان جهان شدم

قهرمان کشتی فرنگی جهان گفت:من در سال 81 که قهرمان جهان شدم مصادف با ایام ماه رمضان بود و به خاطر دارم مردم در آن ایام نتایج من را پیگیری می‌کردند و چون بعد از 33 سال قهرمانی جهان کسب شد مردم در شب‌های قدر در مساجد مرا دعا می‌کردند.

(چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حسن رنگرز قهرمان کشتی فرنگی جهان در مورد خاطراتی که در ایام حضورش در مساجد داشته است به پایگاه تخصصی مسجد گفت: نسل دهه 50 خاطرات زیادی از حضور در مسجد در ایام مختلف دارند. من هم تقریبا بعد از اتمام جلسات تمرین حضور مستمری را به همراه همه ورزشکاران در مسجد داشتم که جزء اتفاقات خوب زندگی من بود.

وی افزود: ورزشکاران ما علاقه خاصی به امامزاده‌ها و ائمه اطهار دارند، توسل ورزشکاران به ائمه در ارتقای سطح روحی، ایجاد آرامش خاطر و اعتقاد به رسالت و اهمیت کاری که پیش رو دارند کمک کرده است و قطعا همه ورزشکاران نکته‌های شنیدنی زیادی در این مورد دارند.

رنگرز افزود: من در سال 81 که قهرمان جهان شدم مصادف با ایام ماه رمضان بود و به خاطر دارم مردم در آن ایام نتایج من را پیگیری می‌کردند و چون بعد از 33 سال قهرمانی جهان کسب شد مردم در شب‌های قدر در مساجد مرا دعا می‌کردند. من خودم به شخصه این حس خوب و انرژی مثبت را از دعاهای مردم کسب کردم تا آن اتفاق تاریخی در کشتی فرنگی ایران رقم خورد.

قهرمان جهان در رابطه با این مساله که چقدر وجود مساجد در کنار محیط‌های ورزشی می‌تواند در فرهنگ‌سازی موثر باشد بیان کرد: مساجد و اماکن ورزشی هر دو پذیرای قشر جوان کشور هستند و یکی از بحث‌های جدی ورزش کشور دور شدن از فضای پهلوانی و سجایای اخلاقی و تعهد به ارزش ها است.

 وی گفت:آنقدر ارزشهایی مثل نتیجه گیری پررنگ شد که از فلسفه ورزش که توصیه بزرگان دین است دور شدیم و حضور جوان‌ها و ایجاد اماکن ورزشی کنار مساجد می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

وی افزود: به نوعی سلامت جسمانی و سلامت روحی لازم و ملزوم همدیگر هستند و سفارش شده دین اسلام و سایر ادیان‌ الهی است و ورزش هم می‌تواند به عنوان تضمین کننده سلامت جسمی و حضور در مساجد به عنوان تضمین کننده سلامت روحی کارکرد خوبی داشته باشد.

رنگرز در خصوص کمبود نمازخانه و مساجد در کنار استادیوم‌های ورزشی افزود: انصافا یکی از چالش‌های جدی کمبود نمازخانه‌ها و وضعیت بد آنها در ورزشگاهها است.

وی عنوان کرد:  وضعیت نمازخانه از نظر بهداشتی باید همخوانی خوبی با اهمیت نماز داشته باشد و وزارت ورزش و جوانان در راس این امور باید توجه زیادی به بالابردن کیفیت نمازخانه‌ها داشته باشد.

وی تاکید کرد: قشر زیادی از جوانان ما در ورزشگاه ها حضور پیدا می‌کنند و باید زیرساخت‌های لازم برای ترویج جوانان برای حضور در مساجد ایجاد شود.

وی در مورد نقش مسجد در بالابردن فرهنگ و اخلاق پهلوانی ورزشکاران بیان کرد: در هر صورت مسجد دانشگاه انسان‌ساز است و مکان انسان‌های صالح و پاکان بوده و  از یک سوی دیگر جوانی هم به عنوان بهار عمر است و بنیان‌های اساسی شخصیت هر فرد در این دوره تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: مسجد با توجه به کارکردهایی که دارد می تواند جوان‌ها را جذب کند و در بروز رفتارهای مثبت خیلی برای آنها مثبت باشد.

انتهای پیم/

(چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۴
https://news.masjed.ir/u/hd6
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید