دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۲۰۵
گزارشگر : ایده ایده
مدیر جامعه علمیه امیرالمومنین:

تحقق شعار سال باید به عنوان یک تکلیف تلقی شود

مدیر جامعه علمیه امیرالمومنین با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال و نقش مساجد در این زمینه، گفت: شعار سال باید به عنوان یک تکلیف درنظر گرفته شود و برای تحقق آن تلاش شود.

(دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۴۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا کرباسی مدیر جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به راه کارهای تحقق شعار سال و نقش مساجد در این زمینه، گفت: شعار امسال که مقام معظم رهبری ایراد فرمودند باید به عنوان یک تکلیف درنظر گرفته شود و در تحقق آن تلاش شود.

وی افزود: به عنوان مثال شورای فرهنگی مسجد با مدیریت امام جماعت برنامه ریزی کنند و بررسی کنند اگر نمازگزاری تمام اجناس منزل خود را از کالاهای ایرانی تامین کرده باشد از سوی مسجد مورد تشویق قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مساجد باید عروس و دامادهایی که قصد خرید لوازم منزل دارند را به خرید اجناس ایرانی تشویق کنند.

حجت الاسلام کرباسی با اشاره به رویکرد صندوق های قرض الحسنه مساجد در راستای کارآفرینی و حمایت از شعار سال، گفت: اگر این صندوق ها به نحو جدی وارد کار شوند می توانند طرح هایی حمایت از کار و همچنین خرید کالاهای ایرانی ارائه دهند.

وی عنوان کرد: ارائه تسهیلات به جهت خرید کالای ایرانی و تشویق خیرین برای اهدای وام به زوج های جوان در راستای خرید جهیزیه ایرانی نیز می تواند از جمله اقدامات این صندوق ها باشد.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در ترویج ازدواج های آسان، گفت: مسجد در ابتدا باید بتواند جوانان را جذب کند که اگر چنین شود با برنامه ریزی و آموزش های چهره به چهره می تواند جوانان را به ازدواج آسان تشویق کند. به طور مثال مسجد می تواند به دیدار جوانانی که به تازگی ازدواج کرده اند رفته و به آنان از منظرهای مختلف کمک کند.

 مدیر جامعه علمیه امیرالمومنین با اشاره به نتایج مطلوب ایجاد مشاوره های  پیش از ازدواج در مساجد، گفت: یکی از مواردی که می تواند مسجد در آنجا موفق باشد ایجاد مشاوره های پیش از ازدواج است که این اقدام برای زوج های جوان بسیار مهم و مطلوب خواهد بود. البته مهم این است که مشاور متخصص بوده و به مبانی اسلامی آشنا و به آن معتقد باشد.

 

وی با اشاره به راه کارهای مقابله با فرهنگ بیگانه، تصریح کرد: باید عوامل جذب جوانان به فرهنگ بیگانه شناسایی شود، اگر این عوامل از سوی امام جماعت و مسجد شناسایی شود و ضد آن را در مسجد فعال کنند نتیجه می دهد البته باید مساجد از ابتدا روی نوجوانان کار کند و آنان را جذب کند که اگر چنین شود فرد در سن جوانی تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام کرباسی، بیان کرد: طرح پیوند مسجد و مدرسه که از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در حال انجام است خوشبختانه موفقیت آمیز بوده است و در صورت ادامه حضور نوجوانان در مساجد مشکلات بعدی آنان ان‌شاالله پیش نخواهد آمد.


(دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۴۴
https://news.masjed.ir/u/jox
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید