شنبه / ۹ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۱۹۰
گزارشگر : ایده ایده
ابوترابی فرد:

مرحوم حجت‌الاسلام حسینی نماد عقلانیت و اخلاق بود

امام جمعۀ موقت تهران مرحوم حسینی را نماد عقلانیت، دانش و اخلاق دانست و گفت: این ویژگی‌ها رمز تعالی فرد و جامعه است.

(شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۵۱
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعۀ موقت تهران در مراسم هفتم مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی استاد اخلاق که روز گذشته (پنجشنبه 7 تیر) در مسجد فائق تهران برگزار شد، طی سخنانی عقل را مهم‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایۀ انسانی در مدرسۀ اهل‌بیت (ع) دانست و اظهار کرد: محدثان در طول تاریخ در تدوین ابواب روایی نخستین بابی که را نامگذاری کرده‌اند، کتاب عقل بوده است.

امام جمعۀ موقت تهران با بیان اینکه اهل تفکر و اندیشه در مدرسۀ اهل‌بیت (ع) زانو می‌زنند، گفت: عقلانیت و دیانت در مدرسۀ دین با هم گره خورده و گوهر اخلاق راه را برای حضور دین در جان و جامعۀ اسلامی هموار کرده است. مرحوم حجت‌الاسلام حسینی نماد عقلانیت، دانش و اخلاق بود، این ویژگی‌ها رمز تعالی فرد و جامعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم یادبود مرحوم حجت‌الاسلام حسینی به روایت تصویر

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به حدیثی از امیر‏المؤمنین (ع) بیان کرد: حضرت علی (ع) بر اساس حدیثی اصل و حقیقت انسان را لُب، خرد و اندیشۀ آدمی معرفی می‌کنند. باید شاگردان مدرسۀ دین، اندیشه و خردورزی را در صدر برنامه‌های آموزشی و رفتاری خود قرار دهند، چراکه این راه و روش شاگردان مدرسۀ اهل‌بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های وحیانی دین‌باوری ملاک حقانیت است، خاطرنشان کرد: تعبّد ما در عقالانیت ما ریشه دارد، لذا ماندگار و پایدار است، دین‌باوری و خداباوری نماد عقلانیت و تسلیم بودن در برابر خداوند نشانۀ رشد و حیات عقلانی انسان است.

امام جمعۀ موقت تهران افزود: انسان به هر میزان که از مرتبۀ عقلانیت بالاتری برخوردار باشد، به همان میزان در برابر آموزه‌های دینی نیز تسلیم خواهد بود، لذا امام صادق (ع) می‌فرماید: «العقلُ ما عُبِدَ بِه الرحمن» عقل آن است که با آن خدا عبادت شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تأکید کرد: تمام دغدغۀ رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که مدرسۀ اهل‌بیت (ع) شاگردان صالحی داشته باشد و جوانانی در این مدرسه زانو بزنند و به آموزه‌های وحیانی آراسته شوند و تا مرز شهادت، مجاهد فی سبیل الله باشند. این دغدغده است که هر روز دشمنان ما را در موضع ضعف قرار می‌دهد.

وی مرحوم آیت‌الله فائق را نمونۀ اخلاق و تفکر دینی معرفی کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله بهجت می‌گفت آقای فائق اهل بهشت است؛ چون اهل ایمان علم و عمل صالح است. انسان‌هایی که خود را در فهم دین به کار می‌گیرند، ارزشمند هستند.

(شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۵۱
https://news.masjed.ir/u/k29
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید