دوشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۹۱۵
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام محمود رجبی:

شیوه‌های سنتی، مناسب رونق مساجد نیستند

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: ما نیازمند تربیت مدیران فرهنگی و ائمه جماعات برای رونق‌ مساجد با شیوه‌های نوین هستیم، زیرا که شیوه‌های سنتی نمی‌توانند راهکار مناسبی برای این مهم باشند.

(دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۱۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام محمود رجبی با اشاره به شاخص‌های مسجد تراز اسلامی، گفت: در فرهنگ و بینش اسلامی، مساجد، مرکز تمام فعالیت‌های فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی، نظامی و دفاعی بوده‌اند، به گونه‌ای که در دوران دفاع مقدس شاهد این  مسئله بودیم که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از مساجد به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید در عرصه آموزش و ترویج فرهنگ دینی فعال باشند، بیان کرد: در زمینه رسیدگی به محرومین،حل مشکلات اجتماعی و دفاع  از نظام اسلامی مساجد باید محور اصلی قرار گیرند، زیرا که رسالت اصلی آن‌ها غیر از این نیست و این رسالت نباید فراموش شود.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: خانه‌های خدا باید در تمام ابعاد، انسان را به یاد خدا بیاندازند بر این اساس لازم است، همه کارها با اخلاص و با قصد خدمت به این صاحبخانه در مساجد انجام شوند.

رجبی ادامه داد: به نظرم باید از تمام امکانات نوین در انعکاس فرهنگی دینی بهره برد تا این گونه نباشد که تنها به بحث محتوایی مساجد توجه شود، بلکه باید از جنبه‌های هنری، امکانات نوین و برنامه‌های جدید در عرصه‌های مختلف علمی و تقویت آموزه‌های اسلامی بهره برد.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم مساجد باید در زمینه مشاوره‌های خانواده با حضور متخصصان به مردم خدمات‌رسانی اجتماعی با بهترین شیوه های نوین ارایه دهند، زیرا در جذب جوانان رسالت بزرگی بر دوش مساجد است که اگر در این زمینه موفق نباشند، بدون شک دیگر مراکز جایگزین آن می‌شوند و در آینده شاهد خواهیم بود که مساجد بی‌رونق می‌شوند.

قائم مقام موسسه پژوهشی و آموزشی امام خمینی (ره) با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در تربیت امام جماعت برای مساجد، گفت: ما در این زمینه هنوز در آغاز راه هستیم، لازم است، شورای امور مساجد ارتباط وسیعی با حوزه‌های علمیه برقرار کنند و به میدان آیند، ما نیازمند تربیت مدیران فرهنگی و ائمه‌جماعات برای رونق‌ مساجد با شیوه‌های نوین هستیم که در این زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند بهترین راهکار باشد.

وی با اشاره به رسالت مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تربیت جوانان مومن و انقلابی، خاطر نشان کرد: گسترش ارتباطات و استفاده از اینترنت پاک، می‌تواند زمینه‌ساز این موضوع شود که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مرجعی برای حضور هرچه بیشتر به این مراکز شوند تا به صورت فعال جوانان در این مراکز گردهم آیند و یک حلقه ارتباطی در سطح محله، شهر و کشور تشکیل دهند، از طرفی با تشکیل گروه‌ها و کانال‌های مختلف با تبادل اطلاعات متنوع آموزشی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت کنند.

(دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۱۳
https://news.masjed.ir/u/k8A
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید