یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۴۵۳
گزارشگر : ایده ایده
آیت‌الله اعرافی:

جذب جوانان به مساجد، با استفاده از ابزار هنر امکان‌پذیر است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: جذب جوانان به مساجد با استفاده از ابزار هنر امکان‌پذیر است.

(یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۰۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تسنیم، در دیدار حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد، با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه میبد و دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار، با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید جایگاهی برای جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مساجد باشند اظهار داشت: این کانون با توجه به فعالیت‌های بسیار خوب فرهنگی و هنری که در سطح مساجد انجام می‌دهد می‌تواند در جذب جوانان به مساجد موفق عمل کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه استفاده از طرح‌های مختلف در جهت جذب افراد به مساجد می‌تواند در دستور کار کانون فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد گفت: یکی از این طرح‌ها، طرح "دانش افزایی و ارتقای ائمه جماعات " است که از این طریق می‌توان در جهت ارتقای مساجد، ائمه جماعات و جذب افراد به مساجد گام مؤثری برداشت.

امام جمعه شهرستان میبد با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند از ابزارهای هنری بهترین استفاده در راستای علاقه‌مند کردن جوانان برای حضور در مساجد استفاده کنند خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد می‌توانند با استفاده از ابزار هنر و انتخاب هنرهای متناسب با مساجد بیش از گذشته اثرگذار و جذب را به صورت حداکثری در دستور کاری خود داشته باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام گرجی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد با بیان اینکه دانش‌افزایی ائمه جماعات را در دستور کار خود داریم افزود: هنر جایگاه بسیار والایی در دین دارد و ابزاری قوی برای فهم هر چه بهتر گزارهای دینی و جذب مخاطبان خاص است و در تلاش هستیم که به نحو احسن از این ابزار کاربردی در کانون فرهنگی هنری مساجد استفاده کنیم.

(یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۰۱
https://news.masjed.ir/u/jwg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید