سه شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۴۰۳
گزارشگر : ایده ایده
حجت‌الاسلام علی محمدی خبر داد:

افزوده شدن بخش بانوان به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان و طلاب

رئیس سازمان اوقاف در نشست مسئولان کمیته‌های مسابقات بین‌المللی قرآن بر اضافه شدن بخش بانوان به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان و طلاب در سال‌های آینده تأکید کرد و گفت: در ایام برگزاری مسابقات نهادها و مدیرانی که بیشترین تلاش را داشته و نیز مدیران و دستگاه‌هایی که اهمال کاری داشته‌اند، معرفی کنیم.

(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) ۱۳:۱۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، نشست مسئولان کمیته‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صبح امروز ۲۰ فروردین‌ماه در سازمان اوقاف برگزار شد.

در بخشی از این نشست حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مباحثات مطرح شده در این قبیل جلسات را باید به بهترین نحو اجرا کنیم، گفت: در این جلسه مباحث مطرح شده بیشتر حول اداره سالن اصلی مسابقات و مسائلی از این دست چرخید، اما به اعتقاد من مهم‌ترین بخش اداره مهمانان و مدعوین خارجی حاضر در این مراسم است.

وی با تأکید بر اینکه نسبت به حُسن اداره مهمانان باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، افزود: باید به مدت حضور این مهمانان در ایران، دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این چهار دهه با رعایت همه جهات، تبیین و تشریح شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: ارائه عملکرد قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران نکته دیگری است که باید در این مسابقات به آن توجه شود. جامعه قرآنی باید عملکرد خود را در این آوردگاه ارائه کند. عملکرد کلان نظام باید به رخ مهمانان کشیده شود و مردم نیز از آن مطلع شوند.

محمدی با تأکید بر اینکه در قبل از انقلاب کار قرآنی جدی گرفته نمی‌شد و اگر فعالیتی صورت می‌گرفت، موردی بود، اظهار کرد: پرداختن به منظومه فکری قرآنی مقام معظم رهبری و نیز نظام از دیگر نکاتی است که در زمان برگزاری مسابقات به آن توجه شود.

وی در ادامه امور بین بخشی و هماهنگی کمیته‌ها با یکدیگر را از دیگر نکات که باید مورد توجه قرار گیرد عنوان کرد و گفت: کمیته‌ها باید ارتباطات و هماهنگی لازم را با یکدیگر را داشته باشند و این امور برای آنها تعریف شود. اگر این ارتباط وجود نداشته باشد، اگر کمیته‌ای دچار اختلال شود فعالیت سایر کمیته‌ها نیز مختل می‌شود. بنابراین باید ارتباط بین این مسابقات نیز حفظ شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شهر قم که میزبان مسابقات در بخش طلاب علوم دینی است اشاره کرد و افزود: باید به این شهر در کنار مسابقاتی که در تهران برگزار می‌شود توجه بیشتری شود. سال گذشته همه توجهات به تهران و مسابقاتی که در این شهر برگزار می‌شد، بود.

محمدی در ادامه بیان کرد: اگر بتوانیم برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن را در حوزه علمیه نهادینه کنیم فعالیت اثرگذاری خواهد بود، از هم اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی شود تا دانشجویان و طلاب بخش بانوان را به مسابقات خود اضافه کنند.

وی همچنین بر حضور مردم در سالن برگزاری مسابقات اشاره و اظهار کرد: برای این کار باید سهمیه‌بندی‌های خاصی برای مدارس و صورت بگیرد تا افراد در سالن مسابقات حضور داشته باشند. در شهر تهران که موسسات قرآنی زیادی فعالیت دارند نیز می‌توان برای آنها سهمیه مشخصی تعریف کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر این موضوع که مسابقات بین‌المللی قرآن متعلق به هیچ سازمان یا نهادی نبوده بلکه مسابقات نظام جمهوری اسلامی است، گفت: این مسابقات و این برنامه قرآنی برای امام(ره) و شهدا و انقلاب است.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه مسابقات قرآن قله فعالیت‌های قرآنی کشور است، عنوان کرد: جامعه قرآنی اعم از موسسات و ... باید خود را در این موقعیت اثبات کنند و اگر در چنین موقعیتی نتوانند خود را نشان دهند در چه موقعیتی می‌توانند خود را نشان دهند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد و اخیراً نیز در دیدار با مراجع عظام تقلید مورد تأکید قرار گرفت، بحث اطلاع‌رسانی مسابقات است. باید هماهنگی‌های لازم برای این کار صورت بگیرد تا شاهد اطلاع‌رسانی مطلوبی از این مسابقات باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه جمع حاضر در این نشست باید از روز افتتاحیه تا روز دیدار با مقام معظم رهبری هماهنگ باشند، گفت: بعد از برگزاری مسابقات نیز باید جلسات جمع‌بندی و آسیب‌شناسی برگزار شود تا برای ادوار آینده مورد استفاده قرار بگیرد. در این جمع‌بندی مشخص شود چه افراد یا دستگاه‌هایی پای کار بوده و چه مدیران و دستگاه‌هایی نیز اهمال کاری کرده‌اند.

محمدی همچنین بر اطلاع‌رسانی مسابقات در بخش بانوان اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا یک رقابت بین بانوان و آقایان در برگزاری و استقبال از مسابقات ایجاد کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نحوه بیانات مقام معظم رهبری در جمع شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی با دیداری که ابتدای ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد متفاوت است، گفت: ما از انتقاداتی که مطرح می‌شود، استقبال می‌کنیم، اما اعتقاد داریم که این انتقادات باید به جا و سازنده باشد. برخی مواقع می‌بینیم که صدا وسیما انتقادات را به صورت مستقیم پخش می‌کند که این صحیح نیست.

(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) ۱۳:۱۵
https://news.masjed.ir/u/nDd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید