سه شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۲
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۱۳۹۸
گزارشگر : ایده ایده

پذیرش قرآن پژوه در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم

مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از میان فارغ‌التحصیلان سطح سه تخصصی تفسیر و طلابی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، برای مقطع سطح چهار(دکتری) قرآن پژوه می‌پذیرد.

(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) ۰۸:۴۲
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از ایکنا، مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم، تحت اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از میان فارغ‌التحصیلان سطح سه تخصصی تفسیر و طلابی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، برای مقطع سطح چهار(دکتری) قرآن پژوه می‌پذیرد.

ارائه مدرک علمی سطح سه، گواهی مصاحبه علمی دو سال درس خارج چهار، تکمیل فرم تعهد‌نامه مرکز، موفقیت در آزمون ورودی، مصاحبه علمی و حداکثر سن ۴۰ سال دو از شرایط پذیرش در این مرکز است.

منابع عمومی این آزمون شامل فقه؛ مکاسب(از اول بیع تا بیع فضولی)، اصول؛ کفایه(جلد اول)، ادبیات؛ تفسیر جوامع‌الجامع و کشاف؛ سوره توبه( اعراب و ترجمه) و علوم حدیث؛ کتاب الحدیث‌النبوی آیت‌الله سبحانی از اول تا صفحه ۲۶۰ است. همچنین منابع اختصاصی این آزمون دروس تفسیر مجمع‌البیان و المیزان؛ سوره‌های «یس» و «فاطر» و علوم قرآن؛ تلخیص التمهید آیت‌الله معرفت و البیان آیت‌الله خوئی را در بر می‌گیرد.

*مدارک لازم برای ثبت نام در این آزمون فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، برگ ارزیابی تحصیلی از مرکز مدیریت، دو قطعه عکس پشت نویسی شده ۴×۳، تکمیل فرم ثبت نام و گواهی اخلاقی از دو استاد معروف حوزه است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از دوشنبه، ۲۷ فروردین تا پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه به آدرس قم، میدان معلم، معلم شرقی، مدرسه علمیه امام کاظم(ع)، طبقه اول مراجعه کنند.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.matquran.com مراجعه کنند.

(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) ۰۸:۴۲
https://news.masjed.ir/u/kjf
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید