یکشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۱۰۸
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی ناحیه شهید بهشتی:

فریضه نماز صبح در ۸۰ درصد مساجد شرق تهران احیا شده است

حجت الاسلام علمی با اشاره به رویکرد این ناحیه برای احیای فریضه نماز صبح در مساجد، گفت: این فریضه در ۸۰ درصد مساجد این ناحیه اقامه می‌شود.

(یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۵۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، معاون فرهنگی ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به احیای فریضه نماز صبح در 80 درصد مساجد این ناحیه، گفت:  احیای فریضه اقامه نماز صبح از دو سال گذشته در دستور کار ناحیه شهید بهشتی قرار گرفت، به گونه‌ای که در حال حاضر از میان 297 مسجد این ناحیه تفریبا 230 مسجد اقامه این فریضه را مورد توجه قرار داده‌اند.
 

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام به شناسایی مساجد «برقرار» اظهار کرد: در همین زمینه طبق بررسی‌های انجام شده، 50 مسجد برای انجام این موضوع دارای قابلیت معرفی شدند.


معاون فرهنگی ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ویژگی‌های یک مسجد برقرار، گفت: این مساجد به دلیل موقعیت جغرافیایی، تردد زیاد مردم و موقعیت تجاری منطقه قرارگیری آن‌ها شناسایی شدند و علاوه بر اینکه ساعات طولانی به روی مردم باز هستند، گرم‌خانه‌هایی نیز برای حضور افراد بی سرپناه و مسافر دارند، که  مساجد حضرت خدیجه (ع) امام حسین (ع) الجواد (ع) الاقصی و باب‌الحوائج (ع) از جمله آن‌ها هستند.


علمی با اشاره به اقدامات انجام شده در این ناحیه برای اجرای طرح «مسجد و بانوان» خاطر نشان کرد: در این زمینه برنامه مساجد مورد رصد قرار گرفت و مشاوره‌های تخصصی هم در این زمینه ارایه شد، زیرا امکانات مساجد تنها نباید برای اقامه نماز باشد.


وی برگزاری همایش مسجد و بانوان و تجهیز مساجد از لحاظ زیرساختی و سخت‌افزاری را از جمله اقداماتی نام برد که در راستای برقراری مساجد انجام شده است.

یادآور می‌شود؛ ناحیه شهید بهشتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، مناطق  4، 7، 8 و 13 شهرداری را تحت پوشش دارد.

 گزارش کامل عملکرد ناحیه شهبد بهشتی را بخوانید

(یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۰:۵۳
https://news.masjed.ir/u/lCm
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید