دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۰۳۰
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری سی‌ام بهمن ماه:

مساجد تهران در عزای فاطمه (س)

آمده شدن مساجد بین راهی تهران برای پذیرایی از مساجد بین راهی، پرپایی مراسمات عزای فاطمیه در مساجد تهران، باران در مسجد النبی(ص) گزارشی از تصاویر باحجاب ترزا می نخست وزیر بریتانیا در مسجد از عناوین مهم بسته ویژه خبری 30 بهمن هستند.

(دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۰۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار نقل شده از منابع معتبر خبری داخلی و خارجی هستند.

مساجد شمال تهران سوگوار حضرت فاطمه (س)

حجت‌الاسلام احمد بصیری با اعلام زمان برگزاری ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت حضرت فاطمه (ع) در برخی از مساجد شمال تهران، گفت: مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) در مسجد جامع قلهک، مسجد جامع مهدیه، مسجد جامع امام حسن عسکری (ع)، مسجد امام جعفر صادق (ع)، مسجد جامع اقدسیه و مسجد علوی برگزار می‌شود. آدرس مساجد سوگوار حضرت فاطمه (س) در شمال تهران را در اینجا بخوانید.

 

مساجد بین راهی تهران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

حجت‌الاسلام جواد نیسی دبیرستاد اقامه نماز، وزارت راه و شهرسازی از ابلاغ دستورالعمل به نهادها و دستگاه‌های مربوط به اقامه نماز آماده‌سازی نمازخانه‌‌ها و مساجد بین راهی برای استقبال از مسافران نوروز ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: با تجهیز مساجد و نمازخانه‌های فرودگاه‌ها، بنادر و کشتیرانی و ایستگاه‌های راه‌آهن‌ کشوری و جاده‌ها تلاش می‌کنیم تا برای مسافران نوروزی خدمات مناسبی ارایه دهیم که از سفرهای نوروزی‌شان رضایت داشته باشند.

وی با اشاره به خدمت رسانی ۲۷۰۰ مسجد و نمازخانه بین‌راهی برای مسافران نوروزی، گفت: رسیدگی به امور عبادی و مذهبی و اقامه نماز، یکی از حقوق اولیه شهروندی مسافران محسوب می‌شود.

دبیرستاد اقامه نماز، وزارت راه و شهرسازی با اعلام شماره ۳۰۰۰۷۰۷۰ به عنوان سامانه پیامکی وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: مردم می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد مساجد بین راهی به این سامانه ارسال کنند.

 

قرائت سوره یاسین به صورت دسته جمعی در مساجدکشور

 همزمان با شب سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمةالزهرا(س) مرکزقرآن کریم سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت فاطمه (س)، آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ، سازمان اوقاف وامور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران، مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، مسجد مقدس جمکران، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اتحادیه تشکل های قرآنی کشور، طرح بزرگ کوثر رسول‌الله(ص) را برگزار می‌کند.

 بر اساس این طرح در شب شهادت حضرت فاطمه (س) مصادف با دوشنبه 30 بهمن‌ماه ۱۳۹۶، سوره‌های یاسین و دخان به صورت دسته‌جمعی قرائت می‌شوند.

 

مسجد امام جعفر صادق (ع)، سوگوار شهادت حضرت فاطمه (س)

مراسم روضه فاطمیه به منظور باقیات صالحات عالم ربانی و رئیس سابق دانشگاه امام صادق(ع)، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی(ره)، از شنبه ۲۸ بهمن تا دوشنبه ۳۰ بهمن از ساعت ۱۸:۱۵ ، در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، دانشگاه امام صادق(ع) با دعوت از ائمه جماعت تهران، مراسم روضه فاطمیه را با سخنرانی آیت‌الله تحریری، حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی و مداحی آقایان جهانبخش، دادوندی و رستمی برگزار می‌کند.

 

«مسجد امام جعفر صادق (ع)» سوگوار شهادت حضرت فاطمه (س)

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمد حسین میرلوحی و با مرثیه‌خوانی سید مهدی حسینی در مسجد امام جعفر صادق (ع) میدان فلسطین از ۲۹ بهمن تا اول اسفندماه برگزار می‌شود.

 

تجمع عزادارن فاطمی در «مسجد ولی‌الله‌الاعظم (عج)» برپا می‌شود

تجمع عزادارن فاطمی و مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (ع) سه‌شنبه اول اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح در مسجد ولی الله الاعظم (عج) و با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی دانشمند، برگزار می‌شود.

مسجد ولی الله الاعظم (عج) در تهران، خیابان شهید رجایی، روبروی ورزشگاه یادآوران، واقع شده است.

 

 تاکید رییس اداره مسلمانان قفقاز بر بازسازی مساجد
به گزارش شبکه خبری «آذر تاج» اداره مسلمانان قفقاز روز شنبه (28 بهمن‌ماه) به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (ص) مراسمی را در مقر این اداره در باکو برگزار کرد.

 این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن، شکور پاشازاده؛ رییس اداره مسلمانان قفقاز سخنرانی کرد.

 

برگزاری مراسم یادواره شهدا در «مسجد حضرت ولیعصر (عج)»

مراسم یادواره شهدا در مسجد حضرت ولیعصر (عج)، همزمان با ایام فاطمیه (ع)، با سخنرانی حجت‌الاسلام رهبرپور، ۳۰ بهمن‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برپا می‌شود.

مسجد حضرت ولیعصر (عج) در شهرک قائم (عج) فاز دوم واقع شده است.

 

حضور با حجاب نخست وزیر انگلیس در مسجد

به گزارش شبکه خبری «عربی 21» بیش از 200 مسجد در مناطق مختلف انگلیس روز یکشنبه 29 بهمن ماه درهای خود را به روی غیر مسلمانان گشودند. این اقدام در راستای فعالیت‌های «از مسجدم بازدید کن» انجام گرفته است. در همین راستا؛ ترزا می؛ نخست وزیر انگلیس در فعالیت‌های این مسجد حضور پیدا کرد.

ترزا می در مسجد  

 

مسجدالنبی (ص) بارانی شد

به گزارش شبکه خبری « an7a» شبکه‌های اجتماعی روز گذشته صحنه‌هایی از فیلم بارش باران در حیاط‌های مسجدالنبی (ص) را منتشر کردند.

اداره هواشناسی مدینه منوره صبح روز گذشته اعلام کرد که این بارش‌ها تا چند ساعت ادامه خواهد داشت.

مسجد النبی در باران

 

 

(دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۰۳
https://news.masjed.ir/u/mbv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید