چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۹۲۱
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری هجدهم بهمن ماه:

مساجد شهریار میزبان محافل انس با‌قرآن

برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد امام رضا(ع) و مسجد جامع وحیدیه شهریار، برگزاری نوزدهمین یادواره شهدای مسجد امام سجاد(ع)، تغییر کاربری ۲۰۰۰ مسجد در تاجیکستان و یورش صهیونیست‌ها به «مرکز ترمیم نسخ خطی» مسجدالاقصی از عناوین مهم بسته ویژه خبری هجدهم بهمن هستند.

(چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۴۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار نقل شده از منابع معتبر خبری داخلی و خارجی هستند.

اولین محفل انس با قرآن کریم مسجد امام رضا(ع) در دهه فجر برگزار شد

اولین محفل انس با قرآن کریم به مناسبت دهه مبارک فجر به همت اوقاف شهریار  مسجد امام رضا(ع) برگزار شد.در این محفل، قاری بین‌المللی استاد پورزرگری و قاری کشوری یونس شاهمرادی حضور داشتند.      

 

 محفل انس با قرآن را در مسجد جامع وحیدیه شهریار برگزار می‌شود

مسئول فرهنگی اوقاف شهریار از برگزاری محفل انس با قرآن در ایام الله دهه فجر در مسجد جامع وحیدیه این شهرستان خبر داد. در این مراسم که روز جمعه 20 بهمن بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، استاد مجتبی قدبیگی و همچنین استاد پورزرگری جملاتی از کتاب آیات الهی (قرآن کریم) را برای حضار قرائت می‌کنند. 

 

«ستارگان خاک»؛ نوزدهمین یادواره شهدای مسجد امام سجاد(ع)

نوزدهمین مراسم بزرگداشت شهدای محله و مسجد امام سجاد(ع) منطقه ۱۷، روز جمعه، ۲۰ بهمن‌ماه واقع در میدان ابوذر(فلاح)، ۲۰ متری ابوذر، خیابان سجاد شمالی، جنب خیابان ولی عابدی با حضور نمازگزاران، پدران و مادران شهدا و خانواده شهدای مدافع حرم، بسیجیان، هنرمندان، مسئولان و اهالی منطقه برگزار می‌شود.

قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط کریم منصوری، قاری بین‌المللی، خاطره‌گویی پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت، مدیحه‌سرایی و شعرخوانی و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی، غبارروبی مزار شهدا توسط نمازگزاران و بسیجیان، سفر زیارتی قم و جمکران و دیدار با یکی از مراجع اعظام تقلید برای خانواده معظم شهداء ،  از جمله برنامه‌های این مراسم به شمار می‌آید.

تغییر کاربری ۲۰۰۰ مسجد در تاجیکستان

حسین شوکرف، رئیس کمیته امور دینی تاجیکستان، روز (۱۶ بهمن) در یک کنفرانس خبری گفت: ۲۰۰۰ مسجد بدون مجوز به اماکن عمومی از قبیل قهوه‌خانه، آرایشگاه، کلینیک درمانی، مهدکودک و ... تبدیل شده است.

 بنا بر قوانین تاجیکستان، گرچه مسئولیت ساخت مساجد با مردم است اما کنترل مساجد و اتفاقات درون آن با دولت است. همچنین، ائمه مساجد باید به طور مرتب مجوز خود را برای اجرای برنامه و خطبه در مسجد تمدید کنند و هر کسی که با دولت همکاری نکند، از ادامه کار باز خواهد ماند.

افراد ناشناس قصد به آتش کشیدن مسجدی را در هند داشتند

رسانه های محلی اعلام کردند، افراد ناشناسی به مسجدی در منطقه شهر کاسگنج در اوتارپرادش حمله کرده و تلاش داشتند این مسجد را به آتش بکشند. به گفته یک افسر پلیس این حمله در نزدیکی ساعت ۴:۳۰ صبح روز دوشنبه اتفاق افتاده است.

نیروهای پلیس محلی و گردان ذخیره به محل فرستاده شدند. خوشبختانه کسی در این حادثه آتش سوزی آسیب ندید، اما درب ورودی مسجد دچار خساراتی شده است.

یورش صهیونیست‌ها به «مرکز ترمیم نسخ خطی» مسجدالاقصی

 رضوان جمال عمر، مدیر مرکز ترمیم نسخ خطی مسجدالاقصی در خصوص این یورش گفت: نظامیان رژیم اشغال‌گر قدس با حمله به این مرکز، تعدادی از کارمندان را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

وی افزود: نظامیان اسرائیلی در این یورش، سامر مجاهد، مسئول حراست این مرکز را نیز بازداشت کردند.

 

 

(چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۴۳
https://news.masjed.ir/u/uqw
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید