شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۰۸۱۹
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج):

مدیران مدارس ارتباط خود را با امام جماعت محل حفظ کنند

حجت‌الاسلام بیگ محمدلو گفت: تنها توقعی که از دست‌اندرکاران آموزش و پرورش داریم این است که مدیران مدارس ارتباط خود را با امام جماعت محل حفظ کنند و این ارتباط را ارتقا دهند

(شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۵۵

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام مهدی بیگ محمدلو امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) روستای کاظم آباد، ناحیه علامه امینی(ره) شهرستان رباط کریم در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، با اشاره به فعالیت‌های مسجد صاحب الزمان(عج) در راستای تحقق اهداف «پیوند مسجد و مدرسه» گفت: برای محقق شدن اهداف این طرح سعی کردیم ابتدا در مدرسه حضور داشته باشیم و با نشان دادن جذابیت‌های مسجد محله، جوانان و نوجوانان مدرسه را به حضور در مسجد تشویق و آنها را جذب کنیم.

وی اظهار داشت: بنابراین کلاس‌های قرآن، اعتقادات، زبان انگلیسی و کلاس‌های فوق‌العاده‌ای در ایام امتحانات برای دانش‌آموزان تشکیل دادیم تا مشکلات درسی آنها را رفع کنیم همچنین برگزاری کلاس‌های ورزشی و اردوهای زیارتی و سیاحتی و تقدیر از دانش‌آموزانی که توانسته بودند نمرات بالایی را در مدرسه خود کسب کنند، انجام دادیم.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) با اشاره به دیگر فعالیت‌هایی که در راستای تحقق اهداف پیوند مسجد و مدرسه انجام شده است، عنوان کرد: در روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) از جوانان مسجدی تقدیر شد و امورات مسجد را به نوجوانان و جوانان واگذار و آنها را در مدیریت مسجد سهیم کردیم و توانستیم با این روش‌ها جوانان و نوجوانان را جذب مسجد کنیم.

وی یادآور شد: البته برای پیوند مسجد و مدرسه نیز  روابط خوبی را که با مدیر و دست اندرکاران مدرسه داشتیم، روابط‌مان را بهتر کردیم و در کل حتی مدیر مدرسه را نیز جذب مسجد کردیم به طوری که مدیر مدرسه معاون خود را سه روز در هفته به مسجد می‌فرستند تا با ما در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام بیگ محمدلو تصریح کرد: مسجد صاحب الزمان(عج) مسجدی بود که نمازگزاران آن بیش از ۴۰ سال سن داشتند اما بعد از اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه و در حال حاضر که نزدیک ایام الله دهه فجر هستیم حدود ۵۰ دانش‌آموز از این نوجوانان مسجدی، خود را برای گروه سرود آماده می‌کنند.

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: با اجرای پیوند مسجد و مدرسه حضور دانش‌آموزان در مسجد، بسیار پررنگ شد و جوانان و نوجوانان با مسجد انس گرفتند و آن ذهنیت منفی که در جامعه از مسجد شکل گرفته بود از ذهن نوجوانان و جوانان پاک شده است. همچنین بسیاری از این دانش‌آموزان هنگام اقامه نماز جماعت، اذان گفته، تکبیر می‌گویند، برای عموم نمازگزاران مهر گذاشته و بعد از نماز مهرها را جمع‌آوری می‌کنند کفش‌های نمازگزاران را مرتب می‌کنند.

وی با بیان اینکه بحمدالله مسجد ما با حضور نوجوانان و جوانان رونق گرفته است و در مراسمات ملی و مذهبی همین دانش‌آموزان دست راست امام جماعت به شمار می‌روند و در پیشبرد اهداف مسجد نیز کمک شایانی به ما دارند، ابراز داشت: با حضور دانش‌آموزان هیئت هفتگی در مسجد راه‌اندازی شد و عموم دانش‌آموزان در خصوص مسائل فرهنگی فعالیت‌هایی را در مسجد انجام می‌دهند در خصوص اقتصاد مقاومتی، حجاب از جمله اینکه در مراسم ۹ دی به صورت خودجوش بنر زدند مطالبی را روی برگه چاپ کرده و به دست مردم دادند و در هفته دفاع مقدس یادواره شهدا را برگزار کردند.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) ادامه داد: چند تن از این نوجوانان و جوانان قاری قرآن هستند و چندین نفر دیگر فن شعر خوانی خوبی دارند،  بنابراین ما به واسطه پیوند مسجد و مدرسه، مسجد را از لحاظ فرهنگی احصاء کرده و از آن حالت سنتی خارج کرده‌ایم. حتی شرایطی در مسجد فراهم شده است که اگر دانش آموزان در ایام امتحانات فضای مناسبی در منزل برای درس خواندن نداشته باشند می توانند به مسجد مراجعه کنند و در مسجد درس بخوانند.

وی بیان داشت: جوانان و نوجوانان مسجد صاحب الزمان به قدری فعال و پویا هستند که به صورت خودجوش مسجد را نظافت می‌کنند و در مراسم‌های گوناگون کمک‌یار خادم مسجد هستند.

حجت‌الاسلام بیگ محمدلو در پاسخ به ان این سؤال که چه انتظاراتی از آموزش و پرورش در خصوص اجرای پیوند مسجد و مدرسه دارد، عنوان کرد: رابط آموزش و پرورش در مدرسه، مدیر مدرسه است و خوشبختانه ما هر چه که از مدیر مدرسه خواستیم انجام داده است و در هر برنامه‌ای که کمکی از آنها درخواست شده با ما همکاری داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تنها توقعی که از دست‌اندرکاران آموزش و پرورش داریم این است که مدیران مدارس ارتباط خود را با امام جماعت محل حفظ کنند و این ارتباط را ارتقا دهند و بدانند هر کاری را که ما برای آنها انجام می‌دهیم کمکی به خود آموزش و پرورش است؛ کمکی به بهتر شدن روابط اجتماعی و روابط دینی دانش آموزان است.

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) در پایان تصریح کرد: از مرکز رسیدگی به امور مساجد و حاج آقای علی‌اکبری و همه زحمت‌کشان این مرکز تقدیر و تشکر می‌کنم چراکه مرکز رسیدگی به امور مساجد واقعاً یک پشتوانه برای ائمه جماعات محسوب می‌شود و ما دعاگوی آنها هستیم.
انتهای پیام/

(شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶) ۱۲:۵۵
https://news.masjed.ir/u/m3u
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید