پنج شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۵
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۶۵۴
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد جامع امام رضا(ع) مطرح کرد:

نقش بازاریان در تحقق اهداف «هرمسجد یک جهیزیه»

حجت الاسلام واحدى گفت: یکی از نقاط قوت این طرح استفاده از کالای ایرانی در تامین جهیزیه نوعروسان است و با این کار هم از تولید ملی حمایت شده و هم امر خداپسندانه ازدواج تسهیل می‌شود.

(پنج شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶) ۱۳:۱۵

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین حسین واحدى، امام جماعت مسجد جامع امام رضا(ع) واقع در ناحیه شهید نواب صفوى مرکز رسیدگى به امور مساجد در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد درباره طرح هر مسجد یک جهیزیه که با مشارکت مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام گرفته است، گفت: مسجد امام رضا(ع) بانیانِ خیر زیادى دارد و به همین جهت در این طرح جهیزیه شرکت کرد تا بتواند براى جوانان بى بضاعت کالاهاى مورد نیاز براى زندگى مشترکشان را فراهم کند. این امر کارى بسیار پسندیده و ارزشمند است.

وى در ادامه بیان داشت: در واقع در اینگونه کارهاى خیر که به نوعى فراموش شده محسوب مى‌شوند و آنچنان بازار داغى ندارند، باید فرهنگ سازی صورت گرفته و زمینه فراهم شود. ما بیشتر به این دلیل که این موضوع را رواج دهیم و از بى بضاعتان محله دستگیرى کنیم، وارد این طرح شدیم.

امام جماعت مسجد امام رضا(ع)، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبرى در خصوص اصلاح الگوى مصرف، گفت: مساجد مى‌توانند با روش هاى صحیح مردم را به ازدواج هاى آسان ترغیب و تشویق کنند و نیز اصلاح الگوى مصرف را در میان مردم ترویج دهند، بنابراین ما نیز با یکى از سالنهایى که براى جشن عروسى در نظر گرفته شده هماهنگیهایى را انجام دادیم تا مراجعینى که از سوى مسجد امام رضا(ع) به این سالن مى روند تخفیف ویژهای بگیرند. تالارها نیز باید در این امر خیر سهیم باشند. دراین امر تاکنون با استقبال بسیار خوبى روبه رو شده‎ایم.

حجت الاسلام واحدى افزود: مقام معظم رهبرى همواره به فراهم کردن شرایط براى ازدواج جوانان اشاره دارند. بنابراین ما هم طبق فرمایش مقام معظم رهبرى با برخى از کسبه بازار که نزدیک مسجد امام رضا(ع) هستند، رایزنى  داشتیم. لذا مقرر شد تا بازاریهاى محترم براى زوج هاى جوان تسهیلات ویژه‌ای در نظر بگیرند.

وى درباره نقش ائمه‌ جماعات در این نوع کارهاى خیر، خاطر نشان کرد: مردم به ائمه جماعات و روحانیت اطمینان و اعتماد دارند. بنابراین امام جماعت نقش اساسى را در اینگونه کارهاى خیر که از سوى مسجد انجام مى شود به عهده دارد.

حجت الاسلام واحدى در پایان با اشاره به مفاد این طرح به بهره گیری از کالای ایرانی گفت: یکی از نقاط قوت این طرح استفاده از کالای ایرانی در تامین جهیزیه نوعروسان است و با این کار هم از تولید ملی حمایت شده و هم امر خداپسندانه ازدواج تسهیل می‌شود.

(پنج شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶) ۱۳:۱۵
https://news.masjed.ir/u/m5f
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید