چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۶ / ۰۷:۴۴
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۰۶۳۷
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) مطرح کرد:

مسجدی که ۷ جهیزیه برای افراد بی‌بضاعت آماده کرد

حجت‌الاسلام جلال صدر امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) گفت: برای جذب کمک های مردمی شخصا مردم را دعوت می‌کردم.

(چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶) ۰۷:۴۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام جلال صدر امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد اظهار داشت: مسجد ما تاکنون توانسته است با کمک های مردمی تعداد ۷ جهیزیه آماده کنند.

 وی با اشاره به چگونگی تشویق مردم برای شرکت در کمک های مردمی برای تهیه جهیزیه برای نوعروسان گفت: بنده دو راهکار در پیش گرفتم، یکی اینکه از خیرینی که اطراف مسجد حضور داشتند و می‌شناختمشان به یک جلسه‌ای دعوتشان کردم و طرح تهیه جهیزیه را به آنها توضیح دادم و از آنها خواستم اگر برای برایشان امکان دارد به صورت اختیاری و نه اجباری، هر کسی که مایل است در این طرح شرکت کند.

 حجت‌الاسلام صدر ادامه داد: در جلسه‌ای که با خیرین محله داشتیم همچنین پیشنهاد دادم اگر کسی احیاناً افرادی را می شناسد که می‌تواند از این طرح استفاده کنند علاوه بر کمک‌هایی که در تهیه جهیزیه به ما دارند افراد نیازمند را نیز برای دریافت جهیزیه به ما معرفی کنند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم از آن جمعی که بنده دعوت کردم تعداد محدودی در طرح تهیه جهیزیه نیازمندان با محوریت مسجد شرکت نکردند و مابقی افراد قول دادند و واقعاً هم شرکت کردند.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد: نکته دوم در تشویق مردم و خیرین برای شرکت در طرح تهیه جهیزیه این بود که من خودم شخصا در بین دو نماز برای نمازگزاران صحبت کرده‌ام و این طرح را برای آنها توضیح دادم و فکر می‌کنم از این هفت جهیزیه‌ای که جمع آوری شد حدود ۳ یا ۴ جهیزیه از کمک های مردمی بود.

وی در خصوص اینکه چگونه می‌توان کارکردهای اجتماعی مسجد را افزایش داد، ابراز داشت: اگر در مسجد تدبیری اندیشیده شود که از کارهای کوچک‌تری که در مسجد انجام می شود، مردم اثر آن را ببینند. بطورکه یک کار اجتماعی در حال انجام شدن است. طبیعتاً در کارهای بزرگتر هم چون اعتماد کردند و قبلاً نیز نمونه‌های کوچکتر آن را دیده اند، مشارکت خواهند کرد.

حجت الاسلام صدر در ادامه سخنان خود به نمونه دیگری از اقدامات انجام شده در مسجد پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که ما در مسجد مان انجام دادیم این بود که با قوه قضائیه هماهنگ کردیم که مشاوره وزیر پایه یک دادگستری در مسجد حضور پیدا کرده و به مردم مشاوره رایگان حقوقی می دهد یا اینکه مثلاً ما طرح دیگری را راه اندازی کردیم و از خود مردم خواستیم که کمک کنند و نیازمندان نیز مراجعه کنند و مردم این کمک ها و مراجعه نیازمندان را به طور مستمر در مسجد مشاهده می کنند.

وی اظهار داشت: به نظر بنده اگر مردم به متولیان مسجد اعتماد کنند که البته کار سختی هم نیست و مردم بدانند که متولیان مسجد اعم از امام جماعت و هیئت امنا هر حرفی را که می‌زنند واقعاً آن کار را انجام می‌دهند در همه عرصه‌ها کمک خواهند کرد.

حجت الاسلام صدر در ادامه گفت: در ایامی که جهیزیه تهیه می‌شد در همین ایام زلزله کرمانشاه نیز پیش آمد و با این که مردم برای جهیزیه کمک کرده بودند، اما با این حال نیز به همان اندازه که در طرح جهیزیه شرکت کرده بودند برای مردم زلزله زده کرمانشاه نیز کمک کردند.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم (ص) خاطرنشان کرد: مردم باید واقعاً به این نتیجه برسند که اگر از آنها کمک خواسته می‌شود منافع شخصی در آن دخالت  ندارد. بدانند که اگر این کمک ها برای فقرا است به طور واقعی هزینه آن برای فقرا صرف می‌شود. علاوه بر این اگر در مواردی خود نمازگزاران پیشنهاد می کنند که آیا به فلان فقیر کمک می کنید؟ حتما آن را بپذیریم حتی اگر به سختی بیفتیم و مجبور شویم تدبیر دیگری بیاندیشیم باید به آن مستمند کمک کنیم.

حجت‌الاسلام صدر در پایان گفت: ائمه جماعات باید با مردم همراهی کنند و مردم درک کنند هر اتفاقی که در مسجد می‌افتد به قشر خاصی اختصاص ندارد و برای همه است و همه آنها می توانند به راحتی مسائل و مباحث مدنظرشان را در مسجد مطرح کنند.

(چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶) ۰۷:۴۴
https://news.masjed.ir/u/nzc
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید