چهارشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۱۸۵
گزارشگر : ایده ایده
بسته ویژه خبری اول آذرماه؛

کمک‌های میلیاردی مساجد به زلزله‌زدگان

کمک میلیاردی مساجد نواحی هجده گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد به هموطنان در کرمانشاه، برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید منقطه ۳ در «مسجد جامع بقیه‌الله الاعظم (عج)» و اظهار نظر حسن غفوری‌فرد نماینده سابق مجلس درباره دستمزد ائمه جماعات از عناوین مهم بسته خبری اول آذرماه است.

(چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶) ۱۵:۲۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, بسته ویژه خبری «مسجد» در نظر دارد بازتاب اخبار روزانه مساجد تهران در خبرگزاری‌ها را هر روز به صورت خلاصه به اطلاع علاقه‌مندان برساند. اخبار، اطلاعیه‌ها و خلاصه گزارش مساجد از جمله اخبار این بسته ویژه خبری هستند.

اخبار امروز مساجد با محوریت کمک‌های مردمی و مساجد به هموطنان آسیب دیده در کرمانشاه به نقل از خبرگزاری‌های معتبر داخلی و خارجی است.

مشارکت مساجد مناطق محروم در کمک به زلزله‌زدگان

حجت الاسلام اداوی گفت: مردم شهرستان ورامین در بحث امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاهی بسیار مؤفق عمل کرده‌اند و گاهاً محموله‌هایی بالغ بر بیست میلیون تومان از مساجد مناطق محروم جمع آوری شده است.

 

تهیه ۱۲ هزار زیرانداز توسط مساجد و کسبه بازار تهران برای زلزله‌زدگان با محوریت مسجد امام خمینی بازار

در جلسه ای که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و با هدف هماهنگی کمک های اصناف، کسبه و مساجد بازار تهران برای زلزله زدگان استان کرمانشاه برگزار شد، مقرر گشت ۱۲ هزار زیر انداز ضدآب جهت استفاده در مناطق زلزله زده غرب کشور تهیه شود.

دومیلیارد تومان از مساجد ناحیه شهید بهشتی برای زلزله زدگان جمع آوری شد

حجت الاسلام محسن کرمانی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ مسجد موجود در ناحیه شهید بهشتی(ره)مشغول به جمع آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان هستند، گفت: کمک‌های مردمی جمع آوری شده در این مساجد قریب به دو میلیارد تومان وجه نقد و هزار کامیون اقلام غیر نقدی اعلام شده است.

 

برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید منقطه ۳ در «مسجد جامع بقیه‌الله الاعظم (عج)»

نخستین کنگره یادواره 1500 شهید منطقه ۳ تهران به همت حوزه 139 مقاومت بسیج انصارالحسین سپاه و شهید مفتح منطقه ۳ و با حضور خانواده شهیدان احمدی روشن، همدانی، شهدای مدافع حرم و آتش نشان، هشتم آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع بقیه‌الله الاعظم (عج) برگزار می‌شود. مسجد جامع بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوب واقع شده است.

 

جمع‌آ‌وری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در ۲۱۵ مسجد ناحیه شهید مطهری

حجت الاسلام سید محمدحسین میرشاه ولد با اشاره به اینکه ۲۱۵ مسجد ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد، مشغول جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان هستند، گفت: ارزش ریالی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای زلزله‌زدگان کرمانشاه قریب به 150 میلیون تومان است، که طبق درخواست رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به حساب هلال احمر واریز می‌شود، تا آنان این کمک‌ها را به شکل مطلوب به دست زلزله‌زدگان برسانند.

 

۳۵۰مهد قرآن در مساجد کشور افتتاح می‌شود

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور از افتتاح ۳۵۰ مهد قرآن همزمان با هفته بسیج در مساجد سراسر کشور، خبر داد. رونمایی از ۵ جلد کتاب تحت عنوان «الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی» «سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» و دو نماهنگ در مورد جایگاه زن در انقلاب اسلامی ایران، بخش دیگری از برنامه‌های سازمان بسیج جامعه زنان در هفته بسیج هستند.

  

شهرداری تهران به دلیل بدهی‌های کلان، نمی‌تواند مسجد جدیدی بسازد

محمد جواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، اعلام کرد؛ با وجود بدهی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومانی به‌جای‌مانده از شهرداری گذشته، امکان ساخت ۴۰۰ مسجد طبق دو برنامه پنج ساله سوم و چهارم شهرداری، در تهران وجود ندارد.

 

بازدید گردشگران از مساجد قطر
مرکز فرهنگی اسلامی «شیخ عبدالله بن زید آل محمود» وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، به منظور معرفی فرهنگ اسلامی و معماری قطر برای اقلیت‌های قطری و گردشگران، برنامه بازدید از مساجد را ترتیب داد.

 

کمک‌رسانی مساجد ناحیه شهید باهنر برای زلزله‌زدگان بسیار قابل توجه است

حجت الاسلام بصیری مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: از محله شهید محلاتی ۸ کامیون، از مسجد قبا و مسجدجامع قلهک بیش از ۲ کامیون و از مسجد جردن بیش از یک کامیون اقلام موردنیاز زلزله زدگان برای آنان ارسال شده است. همچنین مسئولان مساجد بخش لواسانات بیش از ۳ کامیون اقلام مورد نیاز را جمع آوری کرده و به سمت کرمانشاه ارسال کردند.

 

اختصاص حقوق به ائمه جماعات، قداست کار آنان را از بین می‌برد

 حسن غفوریفرد نماینده سابق مجلس در رابطه با راهکارهای رفع دغدغههای معیشتی ائمه جماعات مساجد، گفت: به اعتقاد من، اگر بحث اختصاص حقوق به ائمه جماعات مساجد مطرح شود، از قداست و شان کاری ائمه جماعات کاسته می‌شود و جنبه مردمی بودن آنان از بین می‌رود.

 

کمک میلیاردی مساجد ناحیه شهید نواب صفوی به زلزله‌زدگان

 حجت‌الاسلام مهران مجیدی مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اقدامات انجام شده برای زلزله‌زدگان غرب کشور در مساجد ناحیه شهید نواب صفوی گفت: کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در این مساجد، ۳ میلیارد تومان وجه نقد و قریب 30 کامیون اقلام غیرنقدی اعلام شده است.

 

 امدادرسانی‌ها تنها به روزهای نخست زلزله محدود نشوند

آیت‌الله علی انگجی با بیان اینکه گردآوری کمک‌های مردمی در مسجد ملک برای ارسال به مناطق زلزله‌زده همچنان ادامه دارد، گفت: کمک‌رسانی مردم به زلزله‌زدگان غرب کشور به روزهای نخست پس از زمین‌لرزه محدود نشود و همچنان تداوم یابد.

 

50کشته در بمب‌گذاری مسجدی در نیجریه
پلیس نیجریه از کشته شدن ۵۰ نفر در انفجار انتحاری در یکی از مساجد شهر موبی (Mubi) در ایالت اداماوا (Adamawa) در شمال شرقی این کشور خبر داد.
 

«مسجد حمزه سیدالشهدا (ع)» سوگوار شهادت امام حسن عسکری (ع)
مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود. همچنین به مناسبت آغاز امامت حضرت مهدی (عج) هاشمی، روز هفتم آذرماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مولودی‌خوانی می‌پردازد. مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) در خیابان مولوی، بازار امین السلطان واقع شده است.

 

 

 

(چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶) ۱۵:۲۱
https://news.masjed.ir/u/hcs
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید