سه شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۰۱۶۹
گزارشگر : ایده ایده
معاون امور استانهای شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه:

نقش درخشان مساجد در جمع آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان غرب کشور

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی معاون امور استانهای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نقش درخشان مساجد در جمع آوری کمک‌های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور بر کسی پوشیده نیست، گفت: مسجد مرکز حرکت‌های جهادی است.

(سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۱۶

به گزارش پایگاه تخصصصی مسجد، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی معاون امور استانهای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تخصصی مسجد در خصوص نقش و جایگاه مساجد در جمع آوری و کمک‌ رسانی اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده غرب کشور، گفت: مسجد پایگاه محوری مردم متدین و خداجوی مسلمان است.

وی افزود: با توجه به مصائب و حوادثی که برای عموم مردم در جامعه پیش می‌آید جایی که می‌تواند مرکز ثقل حمایت‌ها، احساسات و جمع آوری کمک‌های مردمی باشد، مسجد است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه فطرت انسان به انجام امور خیر گرایش دارد، ابراز کرد: دین و مذهب سبب می‌شود انسان در مواقع خاص برای رفع مشکلات دیگران گام بردارد و مسجد مهمترین مرکز و پایگاه تبلیغ دین و معارف دینی به شمار می‌رود برهیمن اساس بهترین مرکز برای اقدامات و جمع آوری کمک‌های مردمی نیز همان مسجد است.

معاون امور استانهای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در خصوص نقش درخشان مساجد در ایجاد حرکت‌های جهادی و انسانی، اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام تا به امروز مرکز حرکت‌های جهادی بوده و بسیج مردمی مولود مسجد است.

امام جمعه موقت شهرری مسجد را میعادگاه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بیان کرد و گفت: تجربه ما در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی همه حکایت از نقش خوب مسجد در کمک رسانی به مظلومان و محرومان جامعه دارد و امروز نیز این فعالیت‌های معنوی همچنان ادامه دارد.

وی ادمه داد: با اطلاعات به دست رسیده کمک‌های جمع آوری شده از سوی مساجد بسیار قابل توجه بوده و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ مردم با احساسات و عواطف خودشان باید خون حیات و زندگی را در قلب مردم استان کرمانشاه جاری کنند، گفت: براساس گزارشاتی که بنده از ائمه جماعات داشتم به حول و قوه الهی کلام معظم له عملی شده است.

(سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۱۶
https://news.masjed.ir/u/m60
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید