چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۰۸۶
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد امام رضا(ع) خاوران:

ائمه جماعات معمر از ظرفیت جوانان در مسجد استفاده کنند

آیت‌الله آیت میردامادی با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان در ارکان مدیریتی مساجد به ویژه هیات امنا و شورای فرهنگی استفاده کرد، گفت: اعضای جوان پایگاه بسیج، دارالقرآن و کانون مشکات، به خوبی، برنامه‌های مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) را برگزار می‌کنند.

(چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۴۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان؛ آیت‌الله سیدباقر آیت میردامادی؛ امام جماعت مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) خیابان خاوران و نماینده آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام، دین احترام به تمام گروه‌های مردم است و نباید میان افراد به دلیل سن، نژاد، رنگ و طبقه اجتماعی آنان، تفاوت قائل شد، گفت: اهالی مسجد باید زمینه حضور آحاد مردم در مساجد را فراهم و با احترام و عزت با آنها برخورد کنند.

 

وی با بیان اینکه روایات تاکید دارند، در اسلام، بازنشستگی وجود ندارد و باید فضای مساجد برای حضور و استفاده از دانش و تجارب کهنسالان، فراهم شود، افزود: همچنین باید به جوانان، احترام کرد و از انگیزه، استعداد و توانمندی های آنان در عرصه های مختلف بهره برد.

 

امام جماعت مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) با بیان اینکه این مسجد با تلاش و پیگیری های مرحوم آیت الله سیدجعفر میردامادی و جمعی از جوانان، ساخته شد، خاطرنشان کرد: حضور گروه های مختلف مردم به ویژه جوانان انقلابی و ولایت مدار در نماز جماعت و برنامه های مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) برجسته است.

 

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان در ارکان مدیریتی مساجد به ویژه هیات امنا و شورای فرهنگی استفاده کرد، گفت: اعضای جوان پایگاه بسیج، دارالقرآن و کانون مشکات، با وحدت رویه و همدلی، برنامه های مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) را برگزار می کنند.

 

آیت‌الله آیت میردامادی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از جوانان و گروه های خودجوش در کارهای فرهنگی و اجتماعی کشور، خاطرنشان کرد: هرجا به جوانان، میدان دادیم، موفق شدیم و از بحران ها، تحریم ها و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی عبور کردیم و هرجا به جوانان، فرصت ابراز وجود ندادیم، توفیقات ما کم شد.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه باید ائمه جماعات با سابقه و کهنسال از دانش و انگیزه روحانیون جوان استفاده کنند، گفت: طلاب جوان باید با استفاده از تجارب و راهنمایی‌های ائمه جماعات مُعَمَر، روش‌های ارتباط مناسب با جوانان را فرا گیرند و در میدان عمل، به کار بندند.

(چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۴۲
https://news.masjed.ir/u/t6o
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید