چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۰۴۶
گزارشگر : ایده ایده
مراسم یادبود حجت‌الاسلام بحری:

خوشا که آدم را به جرم تبلیغ و با دهان روزه بکشند

امام جمعه موقت تهران در مراسم یادبود حجت الاسلام بحری گفت:خوشا به حال مرحوم بحری که در لباس پیغمبر کشته شد، این شهادت روزی است و نصیب هر کس نمی‌شود، خوشا که آدم را به جرم تبلیغ و با دهان روزه دین بکشند.

(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۴۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم یادبود مرحوم حجت الاسلام جمشید بحری عصر سه شنبه 9 مردادماه در مسجد امام جعفر صادق(ع) محل امامت حجت‌الاسلام بحری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پرشور مردم با جمعیتی کم نظیر در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد، مدیران نواحی امور مساجد، ائمه جماعات ناحیه شهید بهشتی، اهالی محله خیابان صفا و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)حضور داشتند.

مراسم یادبود حجت‌الاسلام بحری امام جماعت مسجد امام صادق(ع) محله صفا بزرگراه امام علی(ع) به طوری کم نظیر و با شوری خاص برپا شد. اهالی محله و دانشجویان این امام جماعت فید به طوری در عزای او می‎گریستند که در نوع خود مثل زدنی است.

امام جماعت موفق و محبوب مسجد امام جعفر صادق(ع) سه‌شنبه گذشته با دهان روزه و در حالیکه از محل کار خود باز می‌گشت در متروی امام‌خمینی(ره) مورد حمله ناجوانمردانه یکی از اراذل و اوباش تهران قرار گرفت و با ضربات چاقو جان خود را از دست داد و به دیار حق شتافت. مراسم یادبود او روز گذشته به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران سخنرانی کردند.

آیت الله صدیقی در این مراسم با شهید خطاب دادن مرحوم جمشید بحری گفت: امام جماعت در مسجد، برای مردم حکم سرپرستی دارد و مساجد ما امروز برای ایتام و مدرسه‌سازی و امور خیریه با محوریت ائمه جماعات پیشتاز هستند. این ائمه جماعات هستند که جوانان را برای حضور در پادگان امام زمان(ع) جذب می‌کنند.

وی افزود: من شرمنده این شهید بزرگوار و همه شهدایی هستم که در راه انقلاب و دین جان خود را در کف گذاشتند. شهدایی چون شهید حججی که با تقدیم سر خود به اهل بیت(ع) شجاعت و بزرگی خود را نشان داده و به ما فهماندند که چقدر از ما جلوتر و بالاترند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: سلسله جلیله روحانیت کارش زنده نگداشتن یاد این شهداست و وظیفه‌اش تربیت چنین فرزندانی است. بنده خدا را شاکرم که لیاقت خدمت در این لباس مقدس را به من اعطا کرد. افتخار می‌کنم در مدت طلبگی در میان مردم، جز اعتماد و محبت ندیدم، این محبت و اعتماد، حاصل تلاش علمایی است که با قیام و نهضت و زندان رفتن، شکنجه و شهادت، ایتام آل محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) را کفالت و استقلال مردم را صیانت کردند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه گفت: رضا شاه از انگلیس مأموریت داشت که عمامه ای باقی نگذارد، عمامه، کفن طلبه است، سردوشی است برای سربازان حضرت و پیام آن سربداری امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و علامتی  برای شناخت معتمدین مردم است. اکنون نیز در خارج با دشمنی می خواهند این عمامه‎ها را بگیرند و در داخل نیز هستند که کسانی که از این موضوع خوشحال شده و با آنها همکاری می‌کنند.

وی افزود: مثل علما در جامعه ما، مثل ناقه صالح است، علما آیت خدا هستند، مگر علما چه می خواهند جز انس مردم با خدا؟ چه بسارند علمایی که در خون خود غلطیدند و از جان و مال و آبروی خود گذشتند تا نام اسلام را زنده نگهدارند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه گفت : کسی که در لباس روحانیت است، خود به خود در جنگ نرم است، اگر کسی در لباس روحانیت کشته شود، مثل کسی است که در خط مقدم جبهه به شهادت رسیده است.

این استاد اخلاق با اشاره به روزه بودن مرحوم بحری در روز شهادتش گفت: خوشا به حال مرحوم بحری که در لباس پیغمبر کشته شد، این شهادت روزی است و نصیب هر کس نمی شود، خوشا که آدم را به جرم تبلیغ و با دهان روزه دین بکشند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم بحری و علاقه مردم به ایشان گفت: مرحوم بحری هم امام جماعت خوبی بود و هم در دانشگاه محبوبیت داشت. من به امام زمان، به مقام معظم رهبری و همه علما تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رسانه ها حق مطلب را در رباطه با شهادت حجت الاسلام بحری ادا نکرده‌اند گفت: ما از صدا و سیما گله داریم که حق خون و شهادت این طلبه عزیز را ادا نکردند. در حالی که مظلومانه به جرم این لباس و به جرم اینکه افسر جنگ نرم بوده به شهادت رسیده است. از علمای بزرگ توقع داریم در چنین جریاناتی از مظلوم دفاع کنند و فضا را حماسی کنند. پرچم ولایت فقیه ناموس ماست و حافظ ناموس ماست. از قوه قضاییه توقع داریم اقتدار قضایی را در این پرونده نشان دهند و احقاق حق نمایند. از رسانه ها توقع داریم به خون این شهید مظلوم ادای دین کنند.

یادبود شهید بحری
(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۴۱
https://news.masjed.ir/u/hqg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید