سه شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۰۳۸
گزارشگر : ایده ایده
سردار نقدی:

محوریت جامعه باید به مساجد بازگردانده شود

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقاب اسلامی بازگشت محوریت جامعه به مساجد را لازمه حل ناهنجاری های امروزی دانست.

(سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۲۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، سردار محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات راجع به اجرای سبک زندگی اسلامی در مساجد از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: معماری ساختار جامعه اسلامی در محوریت و مرکزیت مسجد شکل می گیرد که متاسفانه نسبت به این مهم بسیار بی توجهی شده است.

وی با بیان اینکه افراد غرب زده و کسانی که فرهنگ غربی را شاخص فعالیت های خود قرار داده است تلاش کرده اند که ساختار مدیریت های شهری از محوریت مسجد خارج شود، افزود: تلاش ما این است که این محوریت به مسجد برگردد و مسجد باید کانون جوشنده اسلامی باشد برای جمیع گروه های اجتماعی.

نقدی خاطرنشان کرد: در مسایل تربیتی اجتماعی و معرفتی و حتی رفع حوائج کوچک مردم باید از مساجد کمک گرفته شود و اینکه با مرکزگرایی همه مسایل را مربوط به دولت بدانیم موجب می شود که ناهنجاری های موجود در جامعه دامن زده شود.

وی تاکید کرد: باید محوریت تمام مسایل به مسجد بازگردانده شود و دین اسلام بر این موضوع تاکید دارد همانطور که در سال های ابتدایی اسلام مساجد در اداره جامعه بسیار موثر بود و در حل ناهنجاری ها تاثیر بسزایی داشت و احیای این تفکر می تواند جامعه را از ناهنجاری های امروز نجات دهد.

(سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۲۹
https://news.masjed.ir/u/hix
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید