چهارشنبه / ۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۹۹۹۳
گزارشگر : ایده ایده
رییس دفتر مقام معظم رهبری:

مسجد عامل پیشگیری از فساد است

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی با بیان این‌ که مسجد عامل پیشگیری از فساد است، گفت: اگر می‌خواهیم فرزندان‌مان را بیمه کنیم باید راه مساجد را به آنان نشان دهیم.

(چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۳۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاح هم‌زمان ٢٠٠ مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور، که امروز برگزار شد، با بیان این‌که اولین بنایی که در کره‌ی زمین بنا شد خانه‌ی کعبه بود که در مسجدالحرام واقع است، گفت: کسانی توفیق ساخت مسجد را دارند که مؤمن هستند، باور به قیامت دارند، اقامه‌ی نماز می‌کنند و زکات می‌پردازند.

 

وی با بیان این‌که مساجد، کانون‌های هدایت بسیار مهمی هستند، گفت: پیامبر (ص) هم فرموده‌اند که مساجد خانه‌ی متقین است و هر که مسجد خانه‌اش باشد، خداوند جواز عبور از پل صراط را به او می‌دهد و رحمت و آسایش او را تضمین کرده است.

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به بیان چند حدیث دیگر پیرامون مسجد پرداخت و ادامه داد: مساجد در قیامت از بندگان خدا شکایت می‌کنند که ما بودیم، اما آنان به ما مراجعه نکردند هم‌چنین پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند "کسی که یک چراغ در مسجد روشن کند، ملائکه و فرشتگان دائماً برای وی طلب مغفرت می‌کنند تا زمانی که آن چراغ خاموش می‌شود"

 

محمدی گلپایگانی با اشاره به این‌ که مسجد سکوی پرش به آسمان است، گفت: مسجد اخوت اسلامی ایجاد می‌کند، نقشی که مساجد در طول تاریخ داشته‌اند، قابل توجه است زیرا آن‌ها فقط محل نماز خواندن نبوده‌اند.

 

وی افزود: مسجد عامل پیشگیری از فساد است، آیا سراغ دارید کسی را که به مسجد رفت‌وآمد کند، اما اهل فساد باشد؟ اگر می‌خواهیم فرزندان‌مان را بیمه کنیم باید راه مسجد را به آنان نشان دهیم.

 

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که اداره‌ی مسجد پس از ساخت آن نیز بسیار مهم است، گفت: از مسئولان بنیاد برکت درخواست می‌کنم پس از تحویل مساجد نیز بر آن‌ها نظارت داشته باشند زیرا یک امام جماعت مسجد باید منظم باشد و با اهالی مسجد به‌ ویژه نسل جوان رابطه‌ی دوستانه‌ای برقرار کند.

 

محمدی گلپایگانی ادامه داد: اکنون با تهدیدات فزاینده‌ی فضای مجازی روبه‌رو هستیم و کانون خانواده‌ها در خطر است و در اثر این تبلیغات مسموم، طلاق و اغفال نوجوانان و جوانان هم زیاد شده است و پادزهر این تبلیغات مسموم، توجه به مساجد است.

 

وی با اشاره به این‌که به تازگی شاهد یاوه‌گویی‌های رییس‌جمهور دیوانه‌ی آمریکا بودیم، گفت: البته امریکا همیشه با انقلاب اسلامی و کشورمان دشمنی داشته و بهترین لقب به این حکومت، «شیطان بزرگ» است و آن‌ها شایسته‌ی این لقب‌اند، آن‌ها همیشه در حال توطئه علیه ملت ما بوده‌اند.

(چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۳۸
https://news.masjed.ir/u/jwp
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید