دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۲
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۹۷۶۲
گزارشگر : محسن عزیزی

برگزاری برنامه‌های مسجد امام علی(ع) دانمارک ویژه عزاداران حسینی به ۴ زبان

مسجد امام علی(ع) کپنهاگ این شب ها با برنامه‌هاه مختلف به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و دانمارکی میزبان عاشقان حسینی(ع) است.

(دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۲۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام ابوذر دهقانی مدیسه معاون فرهنگی تبلیغی مرکز اسلامی دانمارک با اشاره به فعالیت های این مرکز اسلامی گفت: برنامه های محرم امسال مسجد امام علی(ع) به مدت ۱۲ شب است و هر شب به سه زبان فارسی، عربی و دانمارکی برنامه داریم. یک برنامه به زبان انگلسی هم داریم که قبل از این سه برنامه برگزار می شود. همچنین برنامه عربی در دوقسمت ویژه دوستان لبنانی و عراقی است.‌ در بخش فارسی هم از سخنان حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی استفاده می کنیم.

وی افزود: مدرسه ۱۲ روزه‌ای ویژه کودکان راه اندازی کردیم که در آن قصه های عاشورا گفته می شود و هر شب به مدت ۱۰ دقیقه داستان کربلا به صورت سه بعدی و با تکنولوژی VR که توسط یکی از شیعیان مقیم دانمارک آماده شده پخش می شود.

 

* پیش بینی حضور ۳۰ هزار نفر در پیاده روی ظهر عاشورا

حجت الاسلام ابوذر دهقانی با اشاره به برنامه بزرگ پیاده روی حسینی اظهارداشت: روز عاشورا برنامه ها از ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی به زبان های مختلف آغاز شد و بعد از نماز ظهر برنامه پیاده روی ظهر عاشورا برگزار گشت که حدود سه ساعت طول کشید.

وی افزود: در این برنامه شیعیان و محبین اهل بیت از ملیت‌های ایرانی، دانمارکی، عراقی، پاکستانی، افغانستانی، لبنانی و بحرینی شرکت کردند که پیش بینی می کنیم در مجموع تعداد شرکت کنندگان امسال به ۳۰ هزار نفر رسیده باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز اسلامی دانمارک در پایان گفت: یکی دیگر از برنامه های مرکز توزیع غذا است که هر شب بین هزار تا ۴ هزار غذای نذری توزیع شده است.

 

 

 

 

 

(دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۲۲
https://news.masjed.ir/u/m0g
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید