یکشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۳۲۹
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج):

ائمه جماعات رسالت انبیای الهی را برعهده دارند

حجت الاسلام سید حسین میرخانی وظیفه ائمه جماعات در مساجد را همان رسالت انبیا دانست که مردم در مسائل و مشکلات موجود در همه حوزه‌ها به او رجوع و راهکار می‌خواهند.

(یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۰۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام سید حسین میرخانی، امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) ناحیه نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد درباره طرح «هر مسجد یک جهیزیه»  گفت: این طرح یکی از اقدامات مستمری است که در سال‌هاست در مسجد حضرت ولیعصر(عج) انجام می‌شود.

وی افزود: در مسجد حضرت ولیعصر(عج)، در بین دو نماز صدقات و نذورات جمع آوری می‌شود. سپس این مبالغ در ابتدای هر ماه به 50 نفر از نیازمندان محله پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک ماه صدقه‌های جمع شده به مبلغ سه میلیون تومان به تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند اختصاص یافت افزود: این برنامه سال‌هاست که در مسجد حضرت ولیعصر(عج) توسط هیأت امنا و شورای فرهنگی انجام می‌شود و ما توانسته‌ایم هر دو تا سه ماه یکبار، یک جهیزیه تهیه و در اختیار نوعروسان کم بضاعت قرار دهیم.

حجت الاسلام میرخانی وظیفه ائمه جماعات در مساجد را همان رسالت انبیای الهی به معنای عام دانست و خاطر نشان کرد: در مسائل و مشکلات موجود در حوزه های فرهنگی، اخلاقی، دینی، اقتصادی و اجتماعی، مردم در اولین گام به امام جماعت رجوع می‌کنند و از او راهکار می‌خواهند. لذا این امر مسئولیت امام جماعت را در قبال امور خیریه و مدیریت آن بیشتر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ غلط تجمل‌گرایی در بین کسانی که در مسجد حضور پیدا می‌کنند وجود ندارد گفت: افرادی که در مسجد حضور پیدا می‌کنند زندگی و روش‌شان همان منش دینی است که در دین اسلام نیز به آن بسیار سفارش شده است.

(یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶) ۱۲:۰۴
https://news.masjed.ir/u/hfu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید