یکشنبه / ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۹۲۹۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح کرد:

دلایل اهمیت شکل‌گیری و برجستگی ناحیه امام خمینی (ره)

حجت الاسلام رحمتی نیا گفت: ناحیه امام خمینی (ره) به دلیل اهمیت مساجد منطقه ۱۲ که دارای بافت مذهبی، تاریخی و فرهنگی هستند و اهمیت ویژه این منطقه و کثرت آسیب‌های اجتماعی در آن شکل گرفت.

(یکشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۲۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام رحمتی‌نیا گفت: ناحیه امام خمینی (ره) ناحیه‌ای تازه تاسیس است که شامل منطقه 12 شهرداری تهران است و علت نامگذاری آن به نام بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز به دلیل وجود مسجد مهم و قدیمی امام خمینی (ره) بازار تهران در آن است.

وی با بیان اینکه این منطقه قبلا با مناطق ۱۴ و ۱۵، ناحیه شهید محلاتی را شامل می‌شدند، افزود: ناحیه امام خمینی (ره) به چند دلیل، خاص است که از جمله موارد آن وجود برخی ائمه جماعات معمر و شاخص تهران در آن است مانند آیات مرتضی تهرانی، سیدمحمدحسین میرسجادی، شریعتمدار، احمد محسنی گرکانی، سیدعلی انگجی و فیض دزفولی، که دارای درجات بالای علمی، اجتهادی و شخصیتی هستند.

مدیر ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، خاطرنشان کرد: ترکیب هیات امنای ناحیه امام خمینی (ره) نسبت به سایر نواحی به دلیل شخصیت تجاری آنان، بسیار برجسته است برای نمونه برخی از مداحان برجسته کشوری، عضو هیات امنا و موسس برخی از مساجد این ناحیه هستند.
 رحمتی‌نیا اضافه کرد: برخی از هیئات مذهبی برجسته در سطح کشور، در مساجد ناحیه امام خمینی (ره) فعالیت دارند، به طوری که در برخی مناسبت‌ها شاهد حضور هزاران نفر و سخنرانان و مداحان مشهور کشوری در برنامه‌های مساجد این ناحیه هستیم.
 وی گفت: بافت مذهبی، باستانی، پرتراکم و کثرت فرهنگی منطقه ۱۲ شهرداری تهران، زمینه‌ساز اهمیت ناحیه امام خمینی (ره) شده است به طوری که از سویی، برخی اماکن دینی و حکومتی قدیمی و تاریخی در این منطقه واقع شده‌اند و از سوی دیگر، میزان آسیب‌های اجتماعی در این منطقه نسبت به سایر مناطق شهر تهران، بیشتر است.
 مدیر ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد، ادامه داد: مطالب بالا اهمیت راه‌اندازی ناحیه ویژه منطقه ۱۲ را روشن کرده بود از این‌رو مرکز رسیدگی به امور مساجد، تصمیم به راه‌اندازی این ناحیه کرد، البته فعالیت رسمی آن هنوز آغاز نشده است اما امیدواریم با همت و انگیزه مضاعف نیروها، شاهد اثرگذاری مطلوب و گسترده ناحیه امام خمینی (ره) در ساماندهی مساجد منطقه ۱۲ باشیم.
 رحمتی‌نیا خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا توجهی عدالت‌آمیز به تمام مساجد منطقه ۱۲ داشته باشیم ولی به دلیل کثرت جمعیت و بافت ویژه بازار بزرگ تهران، احتمالا باید توجه ویژه‌تری به مساجد این محدوده داشته باشیم که البته این موضوع، از جمله خواسته‌های بزرگان از ما هم هست.
 وی افزود: امیدواریم با شناخت دقیق محلات و مساجد منطقه ۱۲ بتوانیم، موجب گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی مساجد ناحیه امام خمینی (ره) شویم تا به این شکل در مسیر تحقق «محله مسجد محور» گام برداریم.
(یکشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۲۰
https://news.masjed.ir/u/r1y
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید