شنبه / ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۹۲۸۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد مطرح کرد:

رایزنی با کشورهای اسلامی در خصوص اهتمام به روز جهانی مسجد

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به رایزنی ها و اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد در قبال اهتمام به روز جهانی مسجد گفت: در سال های اخیر از طریق پیام، نامه و یاد آوری به سفرای کشورهای اسلامی خواستار توجه به این روز بوده‌ایم.

(شنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۵۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در زمینه اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد مبنی بر توجه کشورهای اسلامی به روز جهانی مسجد و به آتش کشیدن مسجدالاقصی، گفت: مرور تاریخ گذشته مسجدالاقصی، حکایت از انواع جسارت‌ها، رفتارهای ناجوانمردانه و زشت نسبت به این مسجد از سوی رژیم صهیونیستی دارد.

وی بیان کرد: از ورود زشت با چکمه به مسجد تا تخریب بخش‌های مختلف، آتش و تونل زدن در زیر مسجدالاقصی، بخشی از اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال آن است و همین اتفاقات، سبب واکنش از سوی جمهوری اسلامی ایران و موجب شد که روز به آتش مسجد الاقصی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: البته شاهد بودیم که در سازمان کنفرانس اسلامی بعد از تصویب این روز هیچ اتفاقی در خصوص واکنش کشورهای اسلامی در حمله به مسجد الاقصی و تخریب آن نبوده ایم و تنها در جمهوری اسلامی ایران است که نسبت به روز جهانی مسجد توجه صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به رایزنی ها و اقدامات مرکز رسیدگی به امور مساجد در قبال اهتمام به  روز جهانی مسجد خاطر نشان کرد: در سال های اخیر از طریق پیام، نامه و یاد آوری به سفرای کشورهای اسلامی خواستار توجه و اهمیت نسبت به این موضوع بودیم، اما به دلیل آنکه کشورهای اسلامی تحت سیطره جریان صهیونیسم هستند، در قبال آن کوتاهی می کنند و علاقه ای نشان نمی دهند که در این زمینه اقدام و واکنشی نشان دهند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد همه ساله، علاوه بر برگزاری برنامه هایی در کشور در راستای اهتمام به روز جهانی مسجد، نسبت به یاد آوری این روز به سازمان کنفرانس اسلامی که آن را به تصویب رساند و به اعضای کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی از طریق یادداشت رسمی، نامه به سفرا، کارداران و دفتر سازمان کنفرانس اسلامی اقدام می کند، اما در خصوص توجه به این موضوع و برگزاری برنامه، تاکنون پاسخ درستی از سوی آنها دریافت نکرده‌ایم.

وی گفت: از طرفی به دلیل آنکه مرکز رسیدگی به امور مساجد حیطه فعالیت هایش در استان تهران است و ما در مرکز، معاونت بین الملل نداریم به همین جهت این موضوع،که موضوع ملی است را نمی توانیم آن طور که باید از دیگر کشورها پیگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: بسیاری از مساجد پایتخت های کشور اسلامی به دلیل واهه و فشارها از برخوردهای سران کشورهایشان هم تمایلی به برقراری ارتباط با ما برای برگزاری برنامه های مشترک ندارند، به گونه ای که حتی در اجلاس های روز جهانی مسجد که در ایران برگزار می شود، تمایل به حضور ندارند، اما امید داریم که  در سال های آینده با برخی از مساجد پایتخت های کشورهای اسلامی در این زمینه ارتباط برقرار کنیم.

لازم به ذکر است، ۲۱ آگوست برابر با ٣٠ مرداد مصادف است با به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها در سال۱۳۴۸ که بنا به پیشنهاد ایران از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان «روز جهانی مسجد» نامگذاری شده است.

(شنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۵۲
https://news.masjed.ir/u/hkk
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید