چهارشنبه / ۱۸ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۲۹۲۶۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
عضو شورای اسلامی شهر در تهران مطرح کرد :

افزایش ابهامات در رابطه با ساخت مسجد مجاور تئاتر شهر / آخرین وضعیت مصوبه احداث ۴۰۰ مسجد در شهر تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران آخرین وضعیت مصوبه احداث ۴۰۰ مسجد در شهر تهران را تشریح کرد.

(چهارشنبه ۱۸ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۰۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از میزان ، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای در رابطه با احداث ۴۰۰ مسجد محله‌ای در سطح شهر تهران را به تصویب رساند.

وی افزود: تعدادی از این مساجد در محلاتی که فاقد مسجد بوده اند جانمایی و احداث شده اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به متراژ مساجد احداث شده اظهارکرد: مساجدی که در محلات احداث شده اند متراژ‌های مختلفی را از ۲۵۰ تا ۴۰۰ متر دارند و مدیریت شهری در این زمینه تلاش کرده که مساجدی را با معماری ایرانی – اسلامی احداث کند.

حجت الاسلام ناصحی در پاسخ به این پرسش که از ۴۰۰ مسجد مصوب شده در شورای شهر چه تعداد مسجد جانمایی و به بهره برداری رسیده است؟، گفت: مساجد اشاره شده کمتر از ۱۰۰ مسجد بوده چرا که در برخی از موارد ما برای تهیه مکان جهت احداث مسجد با مشکل مواجه شده ایم.

وی به آخرین وضعیت دو مسجد ویژه در شهر تهران اشاره و خاطرنشان کرد: مسجد ۷۲ تن در میدان آزادی طی ۳ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد علاوه بر این در وضعیت بهره برداری از مسجد، ولی عصر (عج) در مجاورت تئاتر شهر ابهام وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ایرادات وارد شده به وضعیت احداث مسجد، ولی عصر (عج) خاطرنشان کرد: مسجد، ولی عصر (عج) بدون نشانه مسجد احداث شده و یکی از ایراداتی که به معماران گرفته شده، همین موضوع است.

حجت الاسلام ناصحی ادامه داد: این مسجد گنبد و مناره ندارد و معماری ایرانی اسلامی در آن رعایت نشده است.

وی در خصوص هزینه‌های احداث مسجد، ولی عصر (عج) تصریح کرد: این مسجد از سوی شرکت سازمان عمرانی مناطق ساخته شده و هنوز هزینه ساخت آن اعلام نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اضافه کرد: امیدوار هستیم با اصلاحاتی که مد نظر مدیریت شهری است مسجد، ولی عصر نیز هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

(چهارشنبه ۱۸ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۰۲
https://news.masjed.ir/u/qad
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید