یکشنبه / ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۹۲۱۲
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
توسط هنرمندان دماوندی صورت گرفت

ساخت درب نفیس ورودی مسجد جدیدالاحداث خاتم الأوصیاء تهران + تصاویر

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند از ساخت درب نفیس ورودی برای مسجد جدیدالاحداث خاتم الأوصیاء در منطقه نظام آباد تهران توسط هنرمندان دماوندی خبر داد.

(یکشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۱۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از تهران نیوز ، شهرام شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند، از ساخت درب نفیس ورودی برای مسجد جدیدالاحداث خاتم‌الاوصیا(عج) در منطقه نظام آباد تهران توسط هنرمندان دماوندی خبر داد و اظهار کرد: طراحی این در برای ورودی مسجد خاتم‌الاوصیا(عج) واقع در خیابان رجبی در منطقه نظام آباد، توسط استاد عیسی احمدی، هنرمند دماوندی انجام شده است.

وی افزود: همچنین طراحی خطوط روی درب توسط استاد نوروزی و اجرا، برش و منبت‌کاری توسط استاد حسین احمدزاده صورت گرفته است که به زودی در این مسجد نصب می‌گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: این درب از چوب گردو و چنار تهیه شده است و با دقت و هنر دست هنرمندان دماوندی، به صورت بسیار ظریف طراحی شده است.

شریفی تأکید کرد: ساخت این درب، به مدت ۵ ماه به طول انجامیده است و اینک در نهایت دقت به سرانجام رسیده است.

وی تصریح کرد: بعضی از نوشته‌ها بر روی درب، به صورت یک تکه و بدون انقطاع از دل چوب تراشیده شده‌اند و کلاف‌کشی، گره‌چینی و منبت‌کاری بر روی آن، از آثار فوق بی‌نظیر هنرمندان شهرستان دماوندی می‌باشد.

 

(یکشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۱۳
https://news.masjed.ir/u/j6q
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید