چهارشنبه / ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۹۱۷۲
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد صاحب‌الأمر(عج) در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد:

بهشت بر زائرین امام رضا(ع) واجب است / آمریکا می‌خواهد شیعه علوی روی زمین نباشد

حجت‌الاسلام ماجدی گفت: از پیغمبر اکرم(ص) در مورد امام رضا(ع) روایت است که فرمودند: «ستدفن بضعة منی بأرض خراسان ما زارها مکروب الا نفس الله کربته و لا مذنب الا غفر الله ذنوبه؛ به زودی پاره‏‌ی تن من در سرزمین خراسان دفن می‌‏شود که هیچ مؤمنی او را زیارت نمی‌کند، مگر این که خداوند بهشت را بر او واجب ساخته و پیکرش را بر (آتش) دوزخ حرام می‌سازد.

(چهارشنبه ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۲۹

پایگاه تخصصی مسجد، علیرضا برومند؛ دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(علیهالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد.این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است. به همین مناسبت و با نزدیک شدن به ایام ولادت ثامن‎الحجج(ع) گفتگویی با حجت‌الاسلام ماجدی امام جماعت مسجد صاحب‌الأمر انجام داده‌ایم که در ادامه می‌آید.

 

امام رضا راه پدرش را ادامه داد

حجت‌الاسلام ماجدی ادامه داد: امام رضا(ع) حجت خدا است و حکومت امام رضا(ع) هم  مصادف بود با حکومت بنی‌العباس که خدا عذابشان را زیاد کند و هارون پدر مأمون عباسی پدر امام رضا(ع) را به شهادت رساند. بعد از شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع)، امام رضا(ع) مدت 20 سال امامت کرد؛ 17 سال در مدینه و 3 سال در خراسان بود و همان راه و برنامه پدرشان را در مدینه اجرا کردند و همانند پدر بزرگوارشان شاگردان و کلاس درس و بحث داشتند و همان خط و راه امام موسی کاظم(ع)  را امام رضا(ع) ادامه داد.

امام جماعت مسجد صاحب‌الأمر در پاسخ به این سؤال که چرا امام رضا(ع) ولایت عهدی مأمون را قبول کردند؟ تشریح کرد: مأمون برخلاف دیگر خلفا خیلی مکار، کیس و حیله‌گر بود. مأمون نقشه کشید که من امام رضا(ع) را دعوت می‌کنم برای آمدن به ایران و ولایت عهدی را به ایشان واگذار ‌می‌کنم. امام رضا(ع) ولایت عهدی را قبول نمی‌کرد و نمی‌پذیرفت و مأمون امام رضا(ع) را اجبار کرد که باید حتما ولایت عهدی را قبول کنید و گرنه من خواسته‌ام را انجام می‌دهم. امام خطاب به مأمون گفت من قبل از تو دنیا می‌روم و از نقشه شوم تو با خبر هستم و مأمون جنایتکار کار خودش را کرد و امام را مجبور کرد که ولایت عهدی را بپذیرد که امام رضا(ع) با شرط و شروطهایی که در امور مملکتی دخالت نکنم و شرطهای دیگر ولایت عهدی را پذیرفتند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که امام رضا(ع) در طوس اجرا کردند اقامه نماز عید فطر بود. وقتی مأمون با خبر شد که خیلی‌ از مردم برای اقامه نماز عید فطر شرکت کردند. نگذاشت که امام رضا(ع) نماز عید فطر را به جا بیاورد و آخر امر هم امام رضا(ع) را مسموم کرد.

 امام جماعت مسجد صاحب‌الأمر اضافه کرد: مأمون برای تشیع امام رضا(ع) نقشه کشید که کسی در تشیع جنازه امام رضا(ع) شرکت نکند ولی مردم وقتی متوجه شدند که امام رضا(ع) از دنیا رفته است ازدحام کردند. وقتی مأمون متوجه شد که جمعیت زیادی در تشیع جنازه امام رضا(ع) شرکت کردند شال عزا بر گردن انداخت  و با پای برهنه در تشیع جنازه امام رضا(ع)  شرکت کرد.

حجت‌الاسلام ماجدی ادامه داد: مأمون این قدر مکار و حیله‌گر بود که وقتی به  امام رضا(ع) می‌رسید  امام را یابن عم( پسر عمو) خطاب می‌کرد  و امام را بالای دست خودش جا می‌داد  و  به روایتی23ذی‌القعده و مشهور آخر ماه صفر (28، 29) شهادت امام رضا(ع) است.

امام جماعت صاحب‌الأمر در پاسخ به این سؤال که درسی که امروز نسل جوان باید از امام رضا(ع) بگیرند؟ با اشاره به   روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر (ص) فرمودند: «معرفة آل محمد (ص) برائة من النار، و حب آل محمد (ص) جواز على الصراط و الولایة لآل محمد (ص) امانٌ عن العذاب؛ شناخت آل محمد رهایى از آتش جهنم، دوستى آنها گذرنامه رد شدن از پل صراط، و ولایت آل محمد (ص) امان نامه‌اى است از عذاب.»

وی ادامه داد: اگر ما زلفمان را به اهل‌بیت(ع) گره زدیم نجات خواهیم یافت و إلا دشمنان ما از چهار طرف آمریکا، اسرائیل، آل سعود  و ترکیه دارند نقشه برای نابودی اسلام و در رأس آن برای نابودی شیعه می‌کشند.

حجت‌الاسلام ماجدی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: اسلام آمریکایی کسی کارش ندارد گفت: دشمن، اسلامی که در رأس آن امیرالمؤمنین و امروز هم امام زمان و در زمان غیبت کبری هم خدا رهبری نصیب ما کرده است که خدا طول عمر رهبر را زیاد کند را نمی‎خواهد.

وی ادامه داد: دشمن، اسلامی که خودشان پا برجا کردند و مثل اسلام آل سعود را می‌خواهند. و جوانان ما دشمنان را بشناسند و از خودشان بپرسند که چرا آمریکا دشمنی می‌کند؟ چون آمریکا می‌خواهد اصلا شیعه علوی روی زمین نباشد.

 

فاطمه زهرا و  امام رضا(ع) پاره تن پیامبر اکرم هستند

حجت‌الاسلام ماجدی در تشریح برکات و ثواب زیارت امام رضا(ع) گفت: پیغمبر در مورد دو نفر فرمودند «بضعة منی» یکی در مورد فاطمه زهرا(س) و یکی هم در مورد امام رضا(ع)، در مورد فاطمه زهرا(س) فرمودند: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی»؛ فاطمه پاره تن من است و هرکس او را بیازارد گویی مرا آزرده است. و درمورد امام رضا(ع) فرمودند: «سَتُدْفَنُ بَضْعَةُ مِنِّی بِأَرْضِ خُرَاسَانَ لَا یَزُورُهَا مُؤْمِنُ الَّا أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّةَ وَ حَرَّمَ جَسَدَهُ عَلَیَّ النَّارِ؛ به زودی پاره‏ی تن من در سرزمین خراسان دفن می‏شود که هیچ مؤمنی او را زیارت نمی‏کند، مگر این که خداوند بهشت را بر او واجب ساخته و پیکرش را بر (آتش) دوزخ حرام می‏سازد. (الوافی ج14 ص1551).

 وی ادامه داد: آتش جهنم به این دلیل برای زائرین امام رضا(ع) حرام است چون زائرین امام رضا(ع) مسیری را انتخاب کرده‌اند  که امام رضا(ع) این مسیر را رفته است.

امام جماعت صاحب‌الأمر افزود: وقتی برای قصد زیارت امام رضا(ع) حرکت می‌کنیم به این دلیل می‌رویم که خط و مسیر امام رضا(ع) را ادامه ‌دهیم و از امام رضا(ع) پیروی ‌کنیم و شناختمان را در مورد امام رضا(ع) و ائمه معصومین بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: در مورد زیارت امام رضا(ع) سفارش فروان شده است؛ کسی امام رضا(ع) و هم‌چنین خواهر امام رضا(ع) را زیارت کند بهشت بر او واجب است. امام جواد (ع) در این باره  فرمودند:«مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّهُ»؛«کسی که قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند، بهشت برای او است.»

حجت‌الاسلام ماجدی اضافه کرد: حرکت برای زیارت امام رضا(ع) و غسلی که انجام می‌دهی تا موقعی که برمی‌گردی برای شما حسنه نوشته می‌شود.

امام جماعت مسجد صاحب‌الأمر، در بیان خاطره‌‌ای گفت: سال 90 به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده بودم که جوانی پیش من آمد و گفت من به همراه همسر و خانواده‌‌مان از تهران آمدیم و با همسرم عهد و پیمان بستیم که صیغه عقدمان  را در حرم امام رضا(ع) خوانده شود. تقاضا من این است که شما صیغه عقد ما را بخوانید. در صحن مسجد گوهرشاد روبه روی گنبد امام رضا(ع) صیغه عقدشان را  خواندم.

 

جاری کردن عقد در حرم ائمه معصومین

حجت‌الاسلام ماجدی گفت: توصیه من به جوانان که تازه می‌خواهند ازدواج کنند  این است که در حرم ائمه معصومین عقدشان را جاری کنند و حتی‌المکان در حرم امام رضا(ع) نشد حرم حضرت معصومه(س) نشد کنار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی عقدشان را بخوانند.

حجت‌الاسلام سید احمد ماجدی، با تاکید بر اینکه طلابی که در نجف درس خواندن خدا یه نمکی در بیان آنها قرار داده که روضه‌هایشان سوزناک است و هم‌چنین طلابی که در حرم امام رضا درس خواندن روضه‌هایشان سوزناک است گفت: جوانان اگر کنار حرم ائمه معصومین علی‌الخصوص حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه و حضرت عبدالعظیم و حرم ائمه معصومین دیگر عقدشان را جاری کنند  و زلفشان را با رفتن به حرم ائمه معصومین گره بزنند هم متبرک می‌شود زندگیشان و هم  فرزندان صالح و برکات فروانی در زندگیشان خواهند دید.

(چهارشنبه ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۲۹
https://news.masjed.ir/u/p9Y
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید