چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۴
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۸۶۲۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد الرسول(ص) در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد؛

برگزاری افطاری ساده در مساجد یک کار فرهنگی است

برگزاری افطاری ساده کار مشترکی است که مساجد، ائمه جماعات، نمازگزاران و صدا و سیما با توجه به اینکه امروز قوی‌ترین جنگی که علیه ما است جنگ فرهنگی است، انجام می‌دهند تا جوانان را جذب مسجد کنند، در حقیقت این افطاری یک حرکت ساده است.

(چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۰۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، برای درک بیشتر ماه مبارک رمضان حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی شجاع منظری معروف به شجاعی وظیفه مساجد، وظیفه ائمه جماعات، وظیفه نمازگزان و صدا و سیما را تشریح کرد و افزود: کار مشترکی که مساجد، ائمه جماعات، نمازگزاران و صدا و سیما دارند با توجه به اینکه امروز قوی‌ترین جنگی که علیه ما است جنگ نرم‌افزاری وجنگ فرهنگی است با هر کیفیتی که می‌توانند از اسلام و انقلاب دفاع کنند و در غیر این صورت به خون شهداء خیانت کردیم و فردای قیامت جلوی شهدا شرمنده و بدهکار خواهیم شد چون آنها با پیشانی بندی یا حسین، یا زهرا و لا إله إلا‌الله به جبهه رفتند و به این کیفیت شهید شدند.

امام جماعت مسجد الرسول ادامه داد: در فرهنگ و سطح جامعه ما یک سری کارهای خلاف علنی انجام می‌شود اگر بی‌تفاوت باشیم و عکس‌العمل نشان ندهیم وظیفه‌مان را انجام ندادیم.

حجت‌الاسلام شجاع منظری(شجاعی) گفت: وظیفه امام جماعت این است که نماز سه وعده داشته باشد با مردم خوش برخورد و خوش اخلاق باشد تمام شورای فرهنگی مسجد را فعال کند تا می‌تواند نسل جوان را جذب داخل مسجد کند و به بزرگترها هم بها دهند که حالت فراری در مسجد پیدا نکنند و فوق برنامه‌ای علاوه بر اقامه نماز برای جامعه داشته باشد به عنوان نمونه صندوق قرض‌الحسنه دایر کند و کلاس‌های آموزشی برای جوانان برگزار کند. اساتیدی که بتواند مشاوره بدهد در زمینه‌های مختلف در مسجد دعوت کنند و جزء برنامه‌های مسجد قرار دهند.

امام جماعت مسجد الرسول به برنامه‌های مسجد الرسول در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: سه وعده نمازداریم و بعدظهر‌ها یک ساعت قبل از نماز جزء خوانی قرآن کریم داریم که قاری قرآن و یک مفسر قرآن دعوت کردیم.

حجت‌الاسلام شجاع منظری(شجاعی) گفت: در ماه مبارک رمضان برای جذب جوانان به مسجد افطاری ساده‌ای در مسجد انجام دهیم تا بهانه‌ای برای جذب جوانان شود و این مسئله هم تبلیغ  فرهنگ اسلامی است در باب اقتصاد مقاومتی و هم از این طریق می‌توانیم مفاهیم دینی را به آنها تفهیم کنیم.

امام جماعت مسجد الرسول(ص) در پایان با تاکید بر اینکه رسانه مسئولیتش سنگین است گفت: وظیفه صدا و سیما و رسانه‌ها این است که جناحی عمل نکند و به سمت حزب و گروه خاصی متمایل نشود به فرمایشات رهبری، ولایت فقیه و مسائل مذهبی بپردازند.

وی افزود: رسانه‌ها در ماه رمضان فعالیت‌های مساجد را نشر دهند تا همه مساجد و بانیان خیر به این امور تشویق شوند. افطاری‌ها در این ماه فرصت خوبی است تا جوانا و نوجوانان دورهم جمع شوند و از فضای معنوی مسجد استفاده و لذت ببرند.

(چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۰۴
https://news.masjed.ir/u/htt
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید