سه شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۱۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۸۰۸۴
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
یادداشت/حجت الاسلام سید حسین مطهری یزدی؛

اعتکاف، فرصت ترغیب جوانان برای حضور مستمر در مساجد است

امام جماعت مسجد خداداد، اعتکاف را اردو و موجب صفای قلب و روان افراد معرفی کرد و گفت: همگان با استفاده از فرصت اعتکاف، دانش‌آموزان، دانش‌جویان و فرهیختگان را به حضور مستمر در مساجد تشویق کنند.

(سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۱۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام سید حسین مطهری یزدی؛ امام جماعت مسجد خداداد و استاد حوزه علمیه طی یادداشتی به تبیین جایگاه اعتکاف در جامعه به ویژه در فضای پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و این مراسم معنوی را فرصتِ تشویق مردم برای حضور مستمر در مساجد دانست.

 

متن این یادداشت به شرح زیر است: 

بسم الله الرحم الرحیم

«وَ عَهِدْنَآ إِلَی إِبْرَاهِیمَ وَ إِسْمَعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّآئِفِینَ وَ الْعَکِفِینَ وَ الرُّکَّعِ السُّجُودِ: و ما به ابراهیم و اسماعیل امر کردیم که خانه مرا برای طواف کنندگان و مجاوران و رکوع کنندگان و سجده‌کنندگان پاک و پاکیزه کنید» (سوره بقره، آیه 125).

از اعتکاف می‌شود معانی و آموزه‌هایی به دست آورد که در قرآن مجید و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای ما بیان شده‌اند، اما آنچه امروز مدنظر است، فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی است که فرمودند مملکت را انقلابی نگهدارید و نظیر این پیشنهاد، که ما خواهیم گفت «لبیک یا خامنه‌ای‌». 

می‌توان گفت اعتکاف، هم اردو است، هم ورزش و هم صفای قلب، دل، جان و روان و هم خیلی چیزهای دیگر.

شکی نیست که برخی به وسیله قلم و بیان در افکار جامعه رخنه کرده و سعی می‌کنند تا اقشار آگاه و ناآگاه، مخصوصاً جوانان را از خط مستقیم انقلاب که همان خط ولایت فقیه و پیمودن راه انبیاء و ائمه طاهرین (ع) است بازدارند و به انحاء مختلف از خارج و داخل کشور، با جلوه دادن مواردی که جز متاعی قلیل، کفِ روی آب و چشم و گوش پرکن، چیز دیگری نیستند، از انقلاب اسلامی که مرهون خون شهدای عزیز و معلولین بزرگوار است آنان را جدا کنند.

باید خود را کاملا انقلابی نشان دهیم و همین گونه عمل کنیم که این برنامه‌های اعتکاف جزیی از خواسته و ایده امام امت و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری؛ رهبر عظیم‌الشأن، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی است. 

آنچه مهم است در این مراسم و توفیقی که خداوند نصیبمان کرده است تقوی و پاکی قلب و اخلاص در عمل است.

اول باید خود را از حقّ‌الناس و دیون خلق‌الله پاک کنیم و از زیر بار دینِ مؤمنین و مؤمنات که حق‌الناس به گردن ما دارند خود را تخلیه و تهی کنیم که خود باری سنگین و زحمتی فوق‌العاده است. 

چه لطف و عنایتی شامل حال ما گشته که در بهترین فصل و آن هم در فصل بهار و شبهای ایام البیض ماه رجب و سالی که به جایگاه «مساجد و بانوان» پرداخته می‌شود، جمعی از ما با عزمی جزم و اراده‌ای بس محکم و استوار برنامه‌های خود را شروع می‌کنیم و در غروب پنجشنبه، 24 فروردین با دستهایی پر، مساجد را ترک و با یک عالم نور، امنیت، امید و برکت با استقبال اهل و خانواده پا به خانه‌های خود خواهیم گذارد.

مهم اینکه، همگان به ویژه اهالی و مسئولان مسجدی باید فرصت اعتکاف را غنیمت شمارند و با برنامه‌ریزی دقیق و برگزاری برنامه‌های متنوع و خلاقانه، گروه‌های مختلف مردم به ویژه دانشجویان، دانش آموزان و فرهیختگان را به حضور مستمر در مساجد تشویق کنند.

(سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۱۹
https://news.masjed.ir/u/yz8
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید