شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۸
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۷۸۱۱
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر ناحیه شهید بهشتی مطرح کرد:

لزوم استفاده از خادمین افتخاری برای باز بودن درب مساجد / حفظ مردمی بودن مساجد

حجت الاسلام کرمانی گفت: برای اعتلای مساجد باید از تمامی پتانسیل‌های مردمی استفاده شود. جهت تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برباز بودن درب مساجد از قبل از نماز ظهر تا بعد از نماز مغرب و عشاء، می‌توان از خود نمازگزارن به صورت خادم افتخاری استفاده کرد.

(شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۰۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام کرمانی مدیر ناحیه شهید بهشتی در بازدید از مسجد باب الحوائج(ع) گفت: حفظ مردمی بودن مساجد از مهمترین اقداماتی است که باید برای مسجد صورت بگیرد.

وی افزود: برای اعتلای مساجد باید از تمامی پتانسیل‌های مردمی استفاده شود. به طور مثال جهت تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی برباز بودن درب مساجد از قبل از نماز ظهر تا بعد از نماز مغرب و عشاء می‌توان از خود نمازگزارن به صورت خادم افتخاری استفاده کرد.

 کرمانی در ادامه ، باز بودن درب مساجد به روی فعالان فرهنگی را یکی از ضروریات حال حاضر جامعه جهت مقابله با ناتوی فرهنگی دانست و گفت: باید در این امر از همه کسانی که دغدغه فرهنگی دارند کمک گرفت .

مدیر ناحیه شهید بهشتی در خصوص وضعیت مسجد باب الحوائج اعلام داشت: مسجد باب‌الحوائج(ع) با تدبیر و مدیریت امام جماعت خود مشکل خاصی ندارد ولی شایسته است مکانی مجزا جهت بسیج خواهران اختصاص یابد.

تخصیص دفتر بسیج خواهران جهت مسجد باب الحوائج

مدیر ناحیه شهید بهشتی حجت الاسلام و المسلمین کرمانی به همراه فرمانده بسیج ناحیه کربلا آقای سرهنگ تیموری از مسجد باب الحوائج خیابان سراج بازدید کردند. در این جلسه فرمانده بسیج خواهران مسجد باب الحوائج(ع) به بیان برخی از مشکلات بسیج خواهران پرداخت که مهمترین آن عدم تفکیک دفتر بسیج خواهران از بسیج برادران بود.

فرمانده بسیج خواهران مسجد باب الحوائج(ع) با انتقاد از تعداد کم مسجد در محله قنات گفت: محله قنات کوثر دارای جمعیتی بالغ بر بیست هزار نفر است که متاسفانه با توجه به تعریف مرکز رسیدگی به امورمساجد مبنی بر نیاز هر هزار نفر به یک مسجد، این محل فقط دارای سه مسجد است.

وی افزود: کم بود مسجد وظیفه ائمه جماعات سه مسجد محله قنات را بسیار سخت کرده است، چون باید دغدغه تمامی کسانی که دغدغه کار فرهنگی در مسجد دارند را برطرف کنند. همچنین تمام امکانات و ابزار مسجد را در اختیار مردم قرار دهند و خود ائمه جماعات نیز از لحاظ فکری کمک و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشند .

(شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۶:۰۸
https://news.masjed.ir/u/nBu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید