سه شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۴
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۵۳۳
گزارشگر : وحید پورتجریشی

شهادت 7 شهروند یمنی در بمباران استان صعده توسط جنگنده های سعودی

نظامیان رژیم آل سعود در تازه جنایت خود علیه شهروندان یمنی، ۷ شهروند این کشور را با بمباران مناطق مسکونی استان صعده به شهادت رساندند.

(سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵) ۱۵:۳۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری شبکه المسیره، جنگنده های ارتش عربستان سعودی در ادامه تجاوزات خود به مناطق مختلف یمن،  منطقه «مران» در استان صعده را بمباران کردند که بر اثر این حملات ۷ شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

عربستان سعودی به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی تجاوز گسترده ای را به مناطق مختلف یمن آغاز کرده است.

این حملات از ششم فروردین سال ۹۴ تاکنون آغاز شده است و سعودی ها در این حملات از سلاح های مرگبار و ممنوعه علیه شهروندان بیگناه مردم یمن استفاده کرده اند. سلاح هایی همچون بمب خوشه ای و فسفری که نهادهای حقوق بشر بارها نسبت به آن واکنش نشان داده اند.

سازمان ملل متحد پیش تر از کشته شدن 4 هزار و 200 یمنی در تجاوز عربستان به این کشور خبر داده بود که این رقم رقم روز به روز در حال افزایش است.

بسیاری از سازمان ها و مجامع حقوق بشری بارها عربستان و متحدان غربی این کشور را به خاطر تجاوز به یمن محکوم کرده اند و از کشورهای غربی و آمریکا خواسته اند تا فروش سلاح به این  کشور را متوقف کنند.

(سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵) ۱۵:۳۴
https://news.masjed.ir/u/uwn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید