سه شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۵۳۲
گزارشگر : وحید پورتجریشی
جریان «الوفاء الاسلامی» بحرین اعلام کرد؛

مرحله جدیدی از مقاومت علیه رژیم آل خلیفه آغاز می شود

رهبر جریان الوفاء الاسلامی از جریان های اسلامی و انقلابی بحرین گفت که در پی سلسله جنایت های رژیم آل خلیفه علیه مردم این کشور، اعلام کرد که انقلابیون وارد مرحله جدیدی ازمقاومت و مبارزه با این رژیم خواهند شد.

(سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۵۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری البحرین الیوم، مرتضی السندی در مراسم سوگواری سه شهید بحرینی که به تازگی توسط رژیم آل خلیفه اعدام شده اند، گفت: پایبندی به گزینه صلح جویی، طی شش سال گذشته هیچ نتیجه ای جز اشک و اندوه نداشت و مردم بحرین از ظلم ها و حق کشی های رژیم آل خلیفه به ستوه آمده اند. 

وی تاکید کرد: رژیم آل خلیفه باید هرگونه تبعات قابل پیش بینی را پس از اعلام این گزینه مقاومت تقبل کند.

وی خطاب به نیروهای سیاسی گفت: ما منتظر پیوستن کسی به جریان خود نیستیم اما درهای مذاکره ما بر روی هر کس که بخواهد باز است

رهبر جریان الوفاء الاسلامی با اعلام آمادگی برای شهادت در راه گزینه مقاومت ادامه داد: این جریان هیچ نیرو یا گروه سیاسی را به زور به مبارزه دعوت نکرده منتظر پیوستن کسی نیست و گزینه مقاومت را انتخاب کرده است. 

الوفاء الاسلامی یک جنبش شیعی در بحرین است که در سال 2009 (1388) تأسیس شد و عبدالوهاب حسین رهبری آن را برعهده دارد.

رژیم آل خلیفه حکم اعدام 3 شهروند این کشور را که در سال 2015 از سوی دادگاه بحرین صادر شده بود، روز یکشنبه تایید شد و اجرای احکام اعدام با شلیک گلوله و با حضور قاضی و نمایندگان دادستانی و پزشک و واعظ بحرین صورت گرفت.

اجرای این حکم ظالمانه با محکومیت گسترده داخلی و جهانی مواجه شد و شهروندان بحرین دست به تظاهرات گسترده ای زدند که همچنان در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد.

گزارشگر سازمان ملل نیز با ظالمانه خواندن حکم دادگاه بحرین شکنجه این افراد برای اعتراف گرفتن از آنها قبل از اعدام را تایید کرد.

دادگاه بحرین مدعی است شهدای مذکور در کشته شدن 3 نیروی اماراتی پاکستانی و یمنی وزارت کشور دست داشته اند. رژیم آل خلیفه برای سرکوب انقلابیون بحرینی از هزاران مزدورعرب و آسیایی استفاده کرده است.

(سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵) ۱۴:۵۳
https://news.masjed.ir/u/qhu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید