شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۵۱۳
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
در اختتامیه دومین دوره آموزشی کارآفرینان مساجد مطرح شد؛

ارتقای نقش مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مجتبی نورانی؛ مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در اختاتمیه دومین دوره آموزشی کارآفرینان مساجد گفت: ارتقای نقش مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی» از جمله برنامه های ما است.

(شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۲۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان: مجتبی نورانی در اختتامیه دومین دوره آموزشی فرهنگی و آموزشی کارآفرینان مساجد، که 22 دی در محل ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، گفت: طرح کارآفرینی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دنبال تأکید رهبر انقلاب بر نقش فرهنگی و اجتماعی مساجد و در قالب برنامه «ارتقای نقش مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی» گنجانده شده است.

وی افزود: باید از ظرفیت 23 هزار کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد برای رشد کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی مانند راه‌اندازی مراکز مددکاری، مشاوره و روانشناختی را در مساجد انجام دهد.

وی اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با کمک ائمه جماعات، پول‌های سرگردان کشور را در مسیر کارآفرینی و رشد اقتصادی قرار دهند. 

بنا بر این گزارش، نخبگان کارآفرین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور در اختتامیه دومین دوره فرهنگی آموزشی کارآفرینان مساجد به طرح نظرات خود پرداختند که مهمترین آنان عبارتند از تغییر نگاه نسبت به کارکردهای مساجد، افزایش مهارت‌های کارآفرینی، درک ابعاد غیرعبادی مساجد و اهمیت این خانه‌های خدا در رشد اقتصادی کشور، تلاش برای ایجاد شرکت‌ها و مراکز اقتصادی و کارآفرینی تحت مدیریت مساجد و افزایش تجربیات و دانش‌های لازم به منظور ایجاد کارگاه‌های اقتصادی توسط کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد.

برخی از انتقادات هم از سوی تعدادی از شرکت کنندگان در این دوره مطرح شد که از جمله آن ها، برگزاری فشرده این دوره، نبود هماهنگی با استادان دوره جهت چینش مناسب کلاس ها، مشخص‌‌ نبودن جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری در برنامه‌های کارآفرینی کشور و اعلام دیر هنگام زمان برگزاری این دوره به دبیرخانه‌های استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بود. 

یادآور می‌شود دومین دوره فرهنگی آموزشی کارآفرینان مساجد، 18 تا 22 دی‌ماه با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و وزارت کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

(شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵) ۱۲:۲۸
https://news.masjed.ir/u/v17
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید