شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۳۲۷
گزارشگر : وحید پورتجریشی

شیعیان نیجریه کارشکنی های مسئولان در آزادی شیخ زکزاکی را محکوم کردند

شیعیان نیجریه ضمن تاکید بر اجرای سریع حکم آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر آنها از سوی دادگاه این کشور، تاکید کردند: کارشکنی های مسئولان این کشور برای لغو حکم آزادی شیخ زکزاکی رهبر عالیقدر شیعیان نیجریه،‌ محکوم به شکست است.

(شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵) ۱۵:۲۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از منابع محلی، شماری از اعضای ارشد «جنبش اسلامی» نیجریه برنامه هایی را برای رایزنی و متقاعد کردن نهادهای قضایی این کشور ترتیب داده اند.

اعلام خبر آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، موجب شد تا شیعیان این کشور ضمن ابراز خرسندی از پیروزی مواضع حقوقی شیعیان نیجریه در برابر نهادهای قضایی، بر لزوم احترام به حقوق اجتماعی و مذهبی همه پیروان ادیان توحیدی در این کشور تاکید کنند.

بر اساس این گزارش، تداوم فعالیت اجتماعی شیعیان و تجدید نظر در رویکردهای خصمانه از دیگر مطالبات قانونی شیعیان نیجریه عنوان شده است.

میلیون ها نفر از شیعیان نیجریه همسو با اعضای ارشد جنبش اسلامی این کشور خود را برای استقبال با شکوه از شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش آماده می کنند. قرار است که رهبر شیعیان نیجریه تا کمتر از دو ماه (45 روز) دیگر آزاد شود.

اعلام حکم آزادی رهبر شیعیان نیجریه از سوی دادگاه نیجریه، طی حکمی قضایی در حالی صورت پذیرفته که در ماه های اخیر شمار زیادی از شیعیان این کشور در اعتراض به ممنوعیت اجتماعی و نیز پیگیری خواسته قانونی خود، در مناطق گوناگون به ویژه در شهر 'کادونا' (مرکز ایالت کادونا) و در نزدیکی شهر «زاریا» علیه دولت این کشور تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده بودند.

(شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵) ۱۵:۲۳
https://news.masjed.ir/u/unu
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید