سه شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۳۱
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۳۰۸
گزارشگر : وحید پورتجریشی

پارلمان رژیم صهیونیستی با طرح قانونی کردن مصادره زمین های فلسطینیان موافقت کرد

پارلمان رژیم صهیونیستی در رای گیری مقدماتی خود با طرح قانونی کردن نزدیک به صد محله در کرانه باختری رود اردن که بر روی زمین های شخصی فلسطینیان ساخته شده است، موافقت کرد.

(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵) ۱۴:۳۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، در رای گیری مقدماتی پارلمان رژیم صهیونیستی،60 نماینده به این طرح رای مثبت و 49 نماینده نیز رای منفی دادند که بر این اساس پارلمان رژیم صهیونیستی به صورت اصولی با این طرح موافقت کرده است
این لایحه برای تصویب نهایی باید در سه مرحله ازسوی نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی رای گیری شود و به تصویب برسد.
براساس این طرح؛ 330 واحد مسکونی شهرک صهیونیستی «عمونا» و اراضی که به صورت قانونی در مالکیت فلسطینی ها قرار دارند ؛ به شهرک نشینان صهیونیستی در کرانه باختری منتقل می شود.
این لایحه باعث نگرانی‌ جامعه بین المللی شده که معتقد است که هر نوع ساخت و ساخت شهرک صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، غیرقانونی و یک تهدید برای توافق آینده صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان است.
پیش تر گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه متشکل از نمایندگان آمریکا، روسیه، سازمان ملل و اتحادیه اروپا با ابراز مخالفت شدید با ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، هشدار داد که ادامه این شهرک سازی ها احتمال تشکیل دو کشور را به خطر می اندازد و مانعی بر سر راه تحقق صلح است.
این گروه در ماه ژوئیه با انتشار گزارشی، از رژیم صهیونیستی خواسته بود سیاست ساخت شهرک در اراضی اشغالی را متوقف کند
برآوردهای فلسطینی ها نشان می دهد که بیش از 600 هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی ساکن هستند.
مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در آوریل 2014 میلادی به علت مخالفت این رژیم با توقف شهرک سازی و آزادی اسیران قدیمی فلسطین متوقف شد.

(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵) ۱۴:۳۱
https://news.masjed.ir/u/o8c
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید