چهارشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۶
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۲۳۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
عضوکمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی تهران مطرح کرد:

مساجد پرهزینه در اولویت مدیریت شهری نیستند

مجتبی شاکری با اشاره به اینکه ساخت مساجد با مقیاس کوچک و کم هزینه در پایتخت در دستور کار است، اظهار کرد: با کمبودهایی که در زمینه مسجد داریم، ساخت مساجد پر هزینه نباید در اولویت قرارگیرد.

(چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۵۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان مجتبی شاکری با تاکید بر ساخت مساجد کم هزینه در تهران گفت:با بودجه محدود، هجوم فرهنگ بیگانه و همچنین مردمی که در محله مکانی برای اقامه مکانی برای اقامه نماز ندارند، نمی توانیم هزینه ساخت 20 مسجد را به یک مسجد اختصاص داد.

وی با انتقاد از صرف اعتباری بالغ 50 میلیارد تومان برای ساخت مسجد ولیعصر در کنار تئاتر شهر گفت:با بودجه ای که برای ساخت این مسجد اختصاص یافته است، می شود در شهر تهران 10 مسجد ساخت و به کمبودهایی که در پایتخت از مسجد مواجه هستیم، پاسخ داد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اگر چه لازم است معماری ادوار گذشته در مساجد ما حاکم باشد، اما لازم است با شناخت موقعیت ها و  اولویت بندی صحیح در راستای رفع کمبودها گام های اثرگذار برداشت. بر همین مبنا باید تلاش کنیم که به دنبال ساخت مسجد در مقیاس های کوچک باشیم.

شاکری بر لزوم فرهنگ سازی ساخت مسجد از سوی خیرین مسجد ساز تاکید کرد و گفت: ساخت مسجد با مقیاس محلی و بدون تزئینات اضافی باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: البته مدیریت شهری از ساخت مساجد معظم برای پایتخت هم غافل نیست و در همین راستا، ساخت چهار مسجد در مبادی ورودی تهران در دستور کار قرار گرفته است،اما اولویت ما باید ساخت مسجد در مقیاس کوچک باشد.

سرانه مسجد در پایتخت به ازای هر چهار هزارنفر یک مسجد

شاکری اظهار کرد: در حال حاضر در پایتخت با کمبود مسجد مواجه هستیم به گونه ای که سرانه مسجد در شهر تهران به ازای هر چهارهزار نفر یک مسجد است که در مقایسه با کنیسه های یهودیان این آمار بسیار کم است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری تهران همچنین بر لزوم توجه به معماری ایرانی و اسلامی در مساجد تاکید کرد. هنر معماری ایرانی در مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

 

(چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵) ۱۰:۵۶
https://news.masjed.ir/u/w3b
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید