دوشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۲۰۶
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
.

مساجد خط مقدم خدمت به زائرین اربعین

مساجد استان ایلام با نزدیک شدن به ایام بازگشت مسافرین اربعین نیز با برنامه‌ریزی قوی‌تر و در زمانی که تمام دستگاه های اجرایی در شوک حجم انبوه عاشقان امام حسین(ع) هستند در حال اماده باش برای استقبال از زائرین اربعین امام حسین(ع) در مسیر برگشت هستند.

(دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵) ۱۱:۱۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مساجد استان ایلام پس از مسدود شدن مرز مهران در حرکتی مردمی و برگرفته از تفکر انقلابی تبدیل به مراکز اصلی خدمات رسانی به زوار بازمانده از پیاده رویی اربعین شدند.

مساجد استان ایلام به غیر از این که در سه زمان میزبان نمازگزاران بودند تا جای امکان شرایط و مقدمات اولیه استراحت زوار را نیز محیا کردند بطوریکه پتو، غذا، اب و سرویس بهداشتی در اختیار انها قرار دادند. 

این مساجد حالا با نزدیک شدن به ایام بازگشت مسافرین اربعین نیز با برنامه‌ریزی قوی‌تر و در زمانی که تمام دستگاه های اجرایی در شوک حجم انبوه عاشقان امام حسین(ع) هستند در حال اماده باش برای استقبال از زائرین اربعین امام حسین(ع) در مسیر برگشت هستند.

کنگره اربعین در حقیقت همایشی بین‌المللی است که در این میان استان ایلام و مساجد این استان به عنوان دروازه عتبات عالیات و مسیر تردد عمده زائران حسینی نقش بسزایی در استقبال و پذیرایی از زائران اربعین دارند شاید بر کسی پوشیده نیست که مساجد اولین پناهگاه مردم در سرمای شدید مهران بودند ان هم در زمانی که فرهنگسراها، پارک‌ها، مراکز فرهنگی بی‌هویت و یا هر انچه که دولت‌ها سال‌ها میلیارد میلیارد برای انها هزینه می‌کنند در خواب غفلت اگاهانه خود به سر می‌بردند.

شاید خالی از لطف نباشد بیان دوباره سخنان امام جمعه دهلران(استان ایلام) حجت‌الاسلام سید محممد حسین موسوی که گفته است در سال گذشته مسجد جامع این شهر میزبان 700 هزار زائر اربعین بوده و به قدری جمعیت حاضر در شبستان این مسجد زیاد بوده که چندین نوبت نماز جماعت اقامه میشده است و این مسجد امسال هم با توان بیشتر در خدمت زوار اربعین امام حسین(ع) خواهد بود.

(دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵) ۱۱:۱۸
https://news.masjed.ir/u/mR5
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید