دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۹
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۷۰۲۶
گزارشگر : وحید پورتجریشی
معرفی مساجد جهان

مسجد کمال، شمالی ترین مسجد جهان / عکس

مسجد کمال روسیه به عنوان شمالی ترین مسجد جهان، از جاذبه های دیدنی قطب شمال به حساب آمده و نام آن در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۶:۳۹

پایگاه تخصصی مسجد - گروه بین الملل: آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که حتی در قطب شمال هم مسجدی برای عبادت مسلمانان وجود دارد؟

"مسجد کمال شمال" واقع در شهر نوریلسک روسیه، شمالی ترین مسجد در طول جغرافیایی این کشور و جهان به حساب می آید. این مسجد توسط یک مسلمان تاتار به نام «مختاد بکمایف» ساخته شد که خود از اهالی نوریلسک بود.

«بکمایف» پس از ساخت مسجد، نام پدر مرحوم خود را بر روی آن نهاد. طراحی مسجد کمال را یک معمار محلی به نام «جوزف مور» انجام داد و بخش عمده ای از هزینه ساخت آن را نیز یک خیر انگلیسی به نام «استفان ترنتهام» پرداخت کرد.

مسجد کمال نهایتا در سال 1998 افتتاح شده و مدل معماری آن نیز بر پایه مناره های ترکی و گنبد وسط طراحی شده و به عنوان یکی از زیباترین مراکز دیدنی قطب شمال به حساب می آید. گفتنی است که مسجد کمال به عنوان شمالی ترین مسجد جهان در کتاب رکوردهای گینس هم به ثبت رسیده است.

از نکات جالب دیگر این مسجد شکل و مدل ساختمان آن است که بنا به شرایط خاص جغرافیایی، متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه ساخته شده و تفاوت آشکاری با بنای متداول سایر مساجد در دیگر نقاط جهان دارد.  

 

مسجد کمال روسیه 2
مسجد کمال روسیه 1
مسجد کمال روسیه

(دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵) ۱۶:۳۹
https://news.masjed.ir/u/sCk
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید