یکشنبه / ۹ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۷۰۰۲
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان:

با رفع تبعیض‌ها شرایط حضور بانوان درمساجد تسهیل شود

رئیس بسیج جامعه زنان برلزوم تسهیل شرایط حضور بانوان درمساجد تاکید کرد و گفت: درتجدید بنا و ساخت و ساز مساجد جدید، برای بانوان فضایی شایسته آنان در نظر گرفته شود.

(یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۴۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان امسال از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد به عنوان سال «مسجد و بانوان» نامگذاری شده است بر این اساس مساجد می توانند با ایجاد زمینه های مناسب برای حضور بانوان نقش مهمی را در ترویج تربیت و فرهنگ سازی صحیح در جامعه ایفا کنند.

 در صورت تسهیل حضور بانوان در مساجد آنان می توانند در کنار نقش همسری و مادری خود، افرادی فعال در عرصه های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی باشند و فرزندان خود را نیز به سمت و سوی پایگاه محوری اسلام یعنی مسجد سوق دهند.

 خبرگزاری شبستان در مورد تسهیل حضور بانوان در مساجد با   ،مینو اصلانیرئیس سازمان بسیج جامعه زنان گفت و گویی ترتیب داده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

 اصلانی بر لزوم تسهیل بخشی حضور بانوان در مساجد تاکید کرد و گفت: مسئولیت دادن به بانوان و توجه به نیازها و مطالبات آنان موجب می شود تا این بخش از جامعه در حاشیه قرار نگیرند و در متن جامعه باشند، بنابراین باید علاوه بر توجه به دیدگاه ها و نظرات بانوان در مساجد، برای فراهم سازی زمینه حضور آنان در این خانه های خدا نیز برنامه ریزی داشت و تلاش کرد.

 در برخی مساجد جایگاه بانوان برای اقامه نماز مناسب نیست

 اصلانی با اشاره به  اینکه در برخی مساجد جایگاه بانوان برای اقامه نماز مناسب و شایسته نیست، گفت: در این راستا باید اقداماتی انجام شود، به طور مثال باید این فضا تنگ و کوچک نباشد و از نظر تهویه، فرش و سرویس های بهداشتی و پاکیزگی شرایط مطلوبی داشته باشد.

 وی ادامه داد: در تجدید بنا و ساخت و ساز مساجد جدید این نکته باید مد نظر قرار گیرد چرا که در گذشته شاید در مواردی نسبت به این جریان کم توجهی شده  و این تبعیض در فضا باید از بین برود تا مساجد فضایی برای آرامش افراد باشند و همه در آن ها با احساس امنیت و آرامش به عبادت بپردازند.

 رییس سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به مشکلاتی که موجب کمرنگ شدن حضور بانوان در مساجد می شود، گفت: می توان شبستان  مردانه را با نصب پرده ای جدا کرد تا خواهران که بعضا هم سالخورده هستند به جای طی کردن پله های بسیار، به طبقه اول برای اقامه نماز مراجعه کنند و نیز می توان با ایجاد مهدهای کودک فرزندان مادرانی که به مسجد می آیند را به طور موقت نگهداری کرد.

 اصلانی خاطر نشان کرد: معتقدم بانوان بخشی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و فرزندان از دوران خردسالی بیشتر با مادران در ارتباط هستند، بنابراین حضور یک مادر در مسجد به فرزند می آموزد که او نیز در آینده در این خانه خدا حاضر شود.

 وی ادامه داد: اگر زمینه حضور بانوان را در مساجد فراهم کنیم، آنان می توانند با حضور در مساجد و اماکن مذهبی، برای انجام عبادات، کسب دانش های اجتماعی و متخلق شدن به اخلاق الهی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان نیز مبارزه کنند و در پرتو کسب این آگاهی ها از مساجد و اماکن مذهبی، در ایفای نقش خانوادگی، پرورشی و تربیتی خود بسیار موفق باشند تا نسلی متفکر، سیاستمدار، مؤمن، متعبد و تلاشگر به جامعه انسانی تقدیم کنند.

(یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵) ۱۰:۴۸
https://news.masjed.ir/u/r94
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید