شنبه / ۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۶۹۸۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
پایگاه تخصصی مسجد گزارش می‌دهد:

نمازخانه‌ای که ظرف یک سال تبدیل به مسجد شد

این مسجد با کمک و مدد اهالی و مدیریت هوشمند امام جماعت خود توانسته است بدون دریافت کوچکترین هزینه ای از دولت و مراکز حکومتی به عنوان مرکزی برای فعالیت های دینی و آموزشی منطقه شناخته بشود.

(شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۳۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد مساجد در طول تاریخ همیشه به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌ در تمامی حوزه های محلات شناخته می شدند، اما امروزه به دلیل شرایط مختلف این مراکز تبلیغ در محلات به انزوا کشیده شده اند و آنطور که باید و شاید دیگر در کانون توجهات اهالی قرار نمی گیرند.

عواملی همچون تبلیغات منفی دشمنان، تمرکز بودجه بر روی فرهنگسراها و نگاهی که مساجد را تنها محلی مختص ادای نماز جماعت می‌بیند از اصلی ترین دلایلی است که می‌توان برای از بین رفتن پویایی مساجد نام برد؛ اما اصلی ترین عامل از نگاه اکثر کارشناسان موضوع قهر جوانان از مسجد است، جوانانی که در سال‌های نخ چندان دور روح بخش مساجد بودند و از دامان مساجد بزرگترین تحولات و رویداد های زمان خود را ایجاد می‌کردند.در این بین اما هستند مساجدی که با وجود چنین شرایطی بازهم با مدیریت درست و برنامه ریزی صحیح در این سال ها تبدیل به پایگاه اصلی دینی علمی و جذب جوانان در منطقه خودشان شده اند که در ادامه به معرفی یکی از این مساجد می‌پردازیم.

مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر پرند در طول یک سال گذشته از زمینی مسطح که تنها در آن برنامه نماز جماعت برگزار می‌شد و تنها کاربری آن نمازخانه بودن آن بود حالا تبدیل به مرکز فعالیت ها در اغلب زمینه های منطقه شده است

این مسجد با کمک و مدد اهالی و مدیریت هوشمند امام جماعت خود توانسته است بدون دریافت کوچکترین هزینه ای از دولت و مراکز حکومتی به عنوان مرکزی برای فعالیت های دینی و آموزشی منطقه شناخته بشود.

فعالیت‌های مسجد امام جعفر صادق(ع) در طول یک سال گذشته
بنابر این گزارش در یک سال گذشته و فعال شدن مسجد امام جعفر صادق(ع) کتابخانه داخل این مسجد نیز رونق گرفته است به صورتی که امروز این کتابخانه به محلی برای درس خواندن و فعالیت های علمی پژوهشی نوجوانان و جوانان پرند تبدیل وهمه روزه میزبان جمعی از دانش‌پژوهان است.

از فعالیت های دیگر این مسجد می توان به برگزاری کلاس های حوزه علمیه پرند درروزهای پنجشنبه در داخل صحن اصلی مسجد، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ جوانان با حضور امام جماعت، تشکیل جلسات بسیج با مرکزیت امام جماعت مسجد و در بخش دستاوردهای عمرانی به دیوار کشی مسجد را اشاره کرد.

اما می‌توان نتیجه فعالیت های یک ساله این مسجد را درموضوع جذب جوانان در حضور چشم‌گیر 800 نفری اهالی پرند در کاروان عزاداری امام حسین(ع) دانست که بیشتر آنها از قشر جوان و نوجوان منطقه بودند.

مشکل مسجد با وزارت راه و شهر سازی
حجت‎‌الاسلام علی رزاقی امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) در گفت‌و گو با پایگاه تخصصی مسجد با بیان اینکه در یک سال گذشته قریب به 350 میلیون تومان در این مسجد هزینه شده است، گفت: این هزینه‌ها در بخش‌های تهیه فرش، آبرسانی، سیستم‌های برقی و سیستم صوتی صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مشکل مساجد پرند و از جمله مسجد امام جعفر صادق(ع) موضوع زمین‌های اهدایی شرکت عمران به مساجد پرند است به این صورت که این زمین‌ها قبلا دراندازه‌های مختلف در اختیار مساجد قرار گرفته بود ولی مساجد به دلیل مشکلات مادی هیچگاه دیوار کشی دور این مساجد را انجام نداده بودند و حالا که کار ساخت ساختمان های اصلی مساجد تمام شده است وزارت راه و شهر سازی زمین های اطراف مسجد را که به اسم مسجد بوده است مشاع می‌نامد و اجازه بهره برداری آن را به هیات امنا و امامان جماعت نمی‌دهد.

امام جماعت اولین مسجد پرند تصریح کرد: اما به فضل الهی زمین مسجد امام جعفر صادق(ع) با دیوار کشی به موقع مصون مانده است و این زمین برای بهره برداری مسجد آماده است.

(شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵) ۱۱:۳۹
https://news.masjed.ir/u/mqh
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید